|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har fälgar som enl Trafikverket är ET 42. Hur mycket kan/får denna offset avvika? | |
|
15mm/axel = 7,5 mm/fälg OM det inte tar i vid fulla rattutslag och full nedfjädring. Dock måste du även räkna med fälg-/däckbredd för att veta om det får plats inåt och utåt i hjulhuset. BMW har ofta olika ET på olika fälgbredd så det kan finnas fler godkända fälgkombinationer - skall man vara ortodox i sin tolkning är det egentligen bara fälgkombinationer som BMW har godkänt/registrerat i helbilsgodkännandet... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ok, tack. Jag får nog ta upp det med BMW då. |
|
|
Hur ofta har man läst att nån har fått nedslag på det vid besiktning eller flygande nu för tiden? Skulle nästan säga aldrig. När jag köper fälgar ser jag dock till att de är TUV godkända, så man får hyfsat bra kvalité. Länk Bra site för att se vad som händer när man ändrar dimension Länk och sen brukar jag googla dimension vs modellkod för att se vad folk har för erfarenheter. |
|
|
Det är mest att jag inte får problem med att det tar i någonstans. Det gäller en G31. Kanske det finns någon som har erfarenhet av olika ET-mått för denna modell. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.