AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.713

BMW 525iA -91 14000 mil

Har fått erbjudande att köpa en E34 525iA med cirka 14000 mil körda. Bilen är i riktigt bra skick(helt rostfri)och aldrig lagad i karossen på nåt sett,och i ett enormt bra skick!
Lacken i helt felfritt skick ( svartmetallic),och inredningen i nyskick ( svart skinn ).Bilen saknar AC,men har taklucka,elhissar!
Tänkte att detta kunde vara en rolig sommarbil/entusiastbil,och tar gärna emot synpunkter om eventuella
brister på denna bilmodell,men även tips/och ett c:a värde på bilen!
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Eftersom du fått erbjudandet att köpa så har du ju ett pris, redovisa det så är det lättare för folk att tycka.

Låter som en tilltalande och säkert ganska eftertraktad bil, även om automatlåda och avsaknad av AC drar ner det en del. En "helt" rostfri -91 låter allt det...

MVH Christofer
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Skulle påstå att på en sån bil har det ingen betydelse att den inte har AC! Hur många lågmilade rostfria E34 finns det idag?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Nej, avsaknad AC har säkert ingen större negativ inverkan på värdet. Men om man har tänkt sig bilen som en sommarbil och med tanke på att den är svart/svart så har det ju en viss betydelse...

MVH Christofer
Hej !

Vad för pris jag betalar för bilen är enligt mig oviktigt för att nån ska kunna säga vad bilen kan ha för "värde"! Jag är fullt medveten om hur ovanligt det är med en riktigt fin E34. Jag har genom åren haft säkert 10 st, och vet att dom brukar bli risiga om man inte sköter dom!
Det med att jag skulle få ett c:a värde på bilen är att jag tänkte försäkra den på ett försäkringsbolag och diskutera fram ett rimlig värdering.
Dom flesta E34:or har gått åt,dels pga rost/misskötsel men även att det var en populär ungdomsbil.
Jag tänkte ha den som en sommarglidare,och fortsätta sköta den som fd ägaren gjort!
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Jag kan inte värdering av e34, och udda exemplar är väl generellt svårare att värdera. Men om du är e34 entusiast och får en möjlighet att bjuda först skulle jag inte tveka om jag var du. Som sagts, rostfria är nog mycket ovanliga. Jag tror absolut att bilen kommer att hålla eller öka värdet.

Matthias

Visa användare
626
Birka
BMW CS-medlem

M5 -95

Värde idag på en e34 525 i helt oklanderligt originalskick, svårt.

Här en referens med 1 ägare...
Länk

Ser att du bor i Stockholm, så undrar just om det kan vara 525an jag har sett ute på xxxxx (typ stor kunglig park, man vågar ju inte skriva något längre) under helger i många år? Jag har dock nu inte sett den på ett tag?

Undrar just för att det idag inte kan finnas så många svartmetallic 525e34or i det originalskicket som beskrivs, eller gör det kanske det?
Den jag tänker på är otroligt fin.
Hej igen!
Bilen har aldrig varit ute på annons eller nåt! Har fått erbjudandet direkt från ägaren
eftersom jag indirekt skött om bilen under många år och visat ett intresse att fortsätta sköta om bilen! Kommer ihåg när bilmodellen var ny hur stor skillnad denna modell var mot tidigare modellen E28.Har även haft flera olika av den modellen också,men dessa verkar omöjliga att hitta i ett bra skick!
Är sen många år fast i BMW träsket,och gillar dom lite äldre bilarna mer än det nya.
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Du har ju direkt kunskap om bilen vilket ju är värt mycket om man skall betala lite mer.

jag gillade också mina e34, hade flera stycken och funderade ofta på hur de var när de var nya, måste varit en dröm att köra en ny 535i med stora sexan (ballongdäck, kaptensstolar...)

Köp!

Du skulle varit på hugget för typ nåt år sedan,då hittade man en hel hop av nya e34 525 i ett garage,tror det var nåt öststatsland,priser låg runt 170-180k om jag vill minnas,bara damma av och rycka bort plasten o åka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.