|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min Z3:a inne då airbaglampan lyser. Enligt verkstaden ska "ledningsmatta" bytas för 2378 kr plus arbete. Någon som vet vad ledningmattan är? Indikationen vid koll av felkod säger sensor i stol, men inte vilken. | |
| Det borde vara sensorn i passagerarstolen som talar om ifall det sitter någon där och om i så fall airbagarna ska lösa ut. | |
|
.... och som med fördel kan ersättas med en simulator, som man antingen bygger själv för småpengar eller köper färdig för en aning mer småpengar. Länk Länk Eller köp på närmare håll av OlaO. /Lennart |
|
|
Som sagt helt onödigt att byta sensormattan i stolen. Du kan ha den på måndag. Se här: Länk Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
| Tack! Har skickat meddelande på blocket. | |
| En fråga till, finns det någon sån sensor i förarstolen eller är det liksom uppenbart att någon sitter där om man krockar? | |
|
Finns ingen i förarstolen av naturliga skäl ;-) Dock finns undantag på vissa e60 och e65 som har i båda men de verkar vara av en helt annan kvalitet och håller mycket bättre. Mvh Ola |
|
| Super! När och hur kan jag få tag i den där fixen? Tanken är att den ska på vinterförvaring nästa helg och jag måste besiktiga innan. | |
|
@MattiasB: Du måste också släcka airbag-lampan. Det gör man med någon kodningsutrustning. I bästa fall har du en själv eller någon kompis på nära häll med en. Annars blir det till att välja mellan att åka till en verkstad eller att skaffa denna utrustning. Själv förordar jag det senare, men naturligtvis beror valet på dina tekniska förutsättningar. Du har ju kontakt med olaO. Han tipsar dig nog närmare. /Lennart |
|
| Hej, jo det vet jag. Jag har redan släckt den två gånger, första gången var den släckt någon dag, andra gången hoppade den igång direkt tyvärr. | |
|
Bra, då är det lugnt. Din adapter har du nog strax i lådan. /Lennart |
|
| Ja det gäller bara att hitta var man sätter in den... Det är rätt trångt under stolen. | |
| Tack alla för hjälpen. Fick leveransen i fredags, satte in den i lördags (fast jag var tvungen att ta loss stolen), släckte lampan i söndags, funkade perfekt, i morgon blir det besiktning. | |
|
Kul att det löste sig! Och tack för din återkoppling! /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.