|
|
|
|---|---|
|
Hej! I somras hade jag planer på att optimera min E92 335i ifrån 2008, med allt vad det innebär. Vad jag vet så har bilen aldrig varit trimmad av en tidigare ägare. En morgon när jag skulle till jobbet så tänds lampan för växellådan. Startar om bilen och lampan släcks, inga konstigheter. På väg hem ifrån jobbet så tänds lampan igen och det är svårt att få i backen. Lämnar in bilen för byte av olja i lådan då mekanikern är helt säker på att det bara är dålig olja som är felet. Det visar sig att kopplingen är slut i lådan då ny olja bara gjorde att den varvade men inte drev på något håll. Lådan byttes till en som rullat 3,3k mil, Min bil har rullar snart 12,5k mil. Till min fråga. Hur stark är lådan i en 335i? Ni som har trimmat era 35:or med automatlåda, är ni inte rädda att lådan ska ge sig? Hur mycket effekt tål en sådan låda? | |
|
det är normalt sett bra lådor som håller måttet, vet flera stycken som går med över 600hk och liknande i vrid. En XHP optimering av lådan gör susen. Men enligt ZF skall den tåla 450nm. (6hp21). skulle nog säga att du haft otur med din första låda, om den inte är misskött. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.