|
|
|
|---|---|
|
Letar rolig bil och har aldrig varit ett fan av 1-serien men den lär vara rolig att köra iaf. Kan ingenting om prisbilden men vad säger ni? Länk | |
|
Ja det är en mycket roligt bil, åtminstone så länge du inte har tänkt att använda den för bankörning. Dessutom en mycket bra bil, jag hade min i lite över åtta år och den hade väl rullat 7.500 mil i princip helt felfritt. Rent generellt så är det enormt bra andrahandsvärde på 135i. Även för 08-09 så brukar det begäras runt 180-200' och då har de rullat betydligt längre än detta ex. Men visst, dyr är den. Jag hade köpt den utan 19' fälgarna och försökt pruta 20-25'. |
|
|
Har en likadan fast cabrio 2012 och med DKG, svårt att hitta med kul per krona ;-) Har bara följt marknaden för cab, sålts två LCI dylika i år - en 11:a 10000 mil hos handlare 219k. Det var enligt utsago kölista på den. För billigt mao. Samt den som nu ligger ute hos handlare i Borås som såldes till handlaren på någon timme. Begärt pris 255k. 225-235k borde vara ett ok pris för denna coupen? |
|
| Tack för svaren, har lite olika bilar jag är spekulant på så vi får se :) | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
mackan 323ti, nu är jag dryg. Det har skett 5st ägarbyten på 135 cab under 2019. Visst, det är två ägarbyten var på två bilar. men total 3 bilar har bytt ägare under 2019. :) Din torde vara B****1 då, då det är enda 2012 som ej bytt ägare |
|
Spinner vidare på bilen i fråga. Jag ska kolla på den imorgon och den är ju riktigt svårvärderad med tanke på milen och N55. Jag har inget problem att betala lite extra för fint skick och låga mil men hur tror ni prisbilden kommer se ut framöver? Kommer de ligga stabilt eller rasa? Har fått statistik på 135 N55 och de är minst sagt ovanliga sen är ju frågan om det är positivt eller negativt :) Det är ju väldigt mycket bil/effekt för pengarna, Mini-M2 :) |
|
| 263’ känns spontant som väl nära M235 som det finns några till salu av med inte allt för höga mil. De är dessutom en generation nyare och 20hk starkare. Så när de blir billigare lär det pressa ner betalningsviljan för 135i coupe. | |
|
Har nu varit och tittat och provkört bilen, kan väl erkänna att jag aldrig varit ett fan utseendemässigt av 1-serien men den är finare i verkligheten iaf. Bilen hade iaf precis den känslan jag söker. Liten bil, manuell, RWD och lagom effekt. Jag blev ganska kär i bilen måste jag säga och 19" satt riktigt bra på. Ja den är kanske dyr men hittar inte så mycket motsvarande bilar till salu för samma pengar som är lika roliga. Ska ta en funderare om det kan vara något för mig :) |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hoppas det går bra. och att du hade nytta av info du fick .. Lycka till |
|
Tack Jörgen. Oerhört tacksam för din hjälp. Har du vägarna förbi Småland så hojta så bjuder jag på några kalla :) |
|
![]() 2.226 530d G31
Om en småläning bjuder på bira så är man glad :) Det jag brukar se av Småland är skylten vid E4an och Ljungby traktorerna, och en älg.. allt från e4an :) |
| Jag köpte 135an så du kommer ju se sen att jag inte bor alltför långt från Ljungby ;) | |
|
Bra jobbat! Du blir säkert nöjd, är det en fin lågmilare så är det oftast värt en dyrare prislapp. |
|
|
Muc: Tack så jättemycket. Ja jag betalade nog i det övre spannet och inget jag räknar med att få tillbaka, köpte dessutom med 19” då de satt riktigt bra på. Jämför jag däremot övriga modeller/märken tror jag det är svårslaget att hitta något lika roligt. Jag har haft en och annan M genom åren men känslan i denna var på topp. Ska hämtas nästa vecka så det ser vi fram emot :) |
|
| Jag kan intyga att typen av bil, 3-litersexa med 300hk+, rwd och manuell låda i en någorlunda liten kaross är ett bra recept för en klassiskt körglad bil! | |
|
ja svårslaget Grelle ! Det finns inget alternativ till dessa små hatchbacks med rwd. #samlarbil :) |
|
|
Härligt med positiva kommentarer. Bilen kommer inte trimmas, den har redan BMW Powerkit (blygsam uppdatering dock) utan bilen ska förfinas till max och köras och njutas fina dagar. |
|
| @ Jörgen - vilken koll och du identifierade min bil också ;-) Är det tre N55 135 cabar som bytt ägare? Hög omsättning isf, tror det bara finns 7 st i landet(?) 6 DKG och en manuell. | |
![]() 2.226 530d G31
mackan 323ti, jo 7st eller 11st med N55 om man tar med 2010orna. Jodå.jag har koll på alla :) och ja, så många har bytt ägare |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.