AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
7.360

VARNING för Bilia Group Segeltorp!

VARNING för Bilia Group Segeltorp!
Köp ALDRIG en bil från Bilia Group Segeltorp!
Sämre service har jag ALDRIG varit med om.
Köpte en helt ny bil för en MINDRE förmögenhet, och har aldrig varit med om otrevligare personal efer ett så pass dyrt köp.
Inte bara vid första kontakten vid nyköp var dom otrevliga, utan det fortsatte igenom hela bilägandet, varje år, 3 år.
När du lämnar in bilen på service och förväntar dig en likvärdig bil under den "fria gratis servicen", så får du istället någon gammal vit hantverkarbil.
Bilen gick såklart sönder under garanti, och har ALDRIG varit med om mer otrevlig personal än det här.
Räkna med massor med påhitt vad dom gör med din bil, som såklart inte händer alls, och den bara står där, utan att något händer.
Har ägt många bilar och bilmärken, från olika bilförsäljare.
Men har ALDRIG varit med om så dryga och otrevliga människor som från Bilia Group Segeltorp.
Dyrare service har varken jag eller någon jag känner sett. Så vad du än gör. Även om du bor i närheten. Lämna INTE in bilen till Bilia Group Segeltorp!
Om du tyckte att dom var otrevliga redan vid första kontakten så kanske du redan där borde ha vänt dig till en annan åf, det hade iaf jag gjort. Skillnad om man köper en nyare begagnad bil, då kan man ju vara så illa tvungen att fortsätta processen om det är just den bilen du vill ha.

Berätta gärna mer om vad bilen hade för fel och om hur länge den stod på verkstad?
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
3,7 av 264 på Google. De sista har varit dåliga recensioner. Skriv där oxå om din upplevelse,fler läser där. Snart köper jag själv inget utan att undersöka vad folk skriver..går inte att lita på någon. Att vara duktig och skötsam på jobbet börjar bli allt mer sällsynt :( många halvfabrikat..
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag har inga som helst problem att köpa bil där. Senast jag köpte bil så var det den bästa leveransupplevelse jag haft någonsin ever.

Likaså har jag varit nöjd när jag fått lämna in en bil med klagomål så fick jag en bra lösning med goodwill-lösning. I det fallet var det en suflett med hål på exakt samma ställe på både höger och vänster sida. Då fick jag en sprillans ny suflett men fick betala installationen själv, ca 5000 vilket jag tycker var en bra lösning eftersom suffletten kostade typ 15 och den gamla suffletten ju var 6-7 år gammal.

Det kan ju onekligen skilja lite i upplevelse.

Själv måste jag säga att jag tror att trådstartaren är något troll som har något personligt agg mot någon där av någon anledning. Jag har nämligen svårt att se att service och reparationer där skulle vara dyrare än någon annan BMW-verkstad. Det där med "påhitt med vad de gör med din bil" vet alla förnuftiga människor att det bara är larv.

Det är nästan så jag undrar om du har varit ihop med någon som jobbar där som dumpat dig, kanske för någon annan som är trevligare?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Fredagen är räddad..
....företaget har gjort många jobb på min m5......inga problem med varken personal eller utförande......"...
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
@Håson: För mig som är "gammal", kan du förklara varför du har massa punkter i inlägget?
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Vänta lite här nu, har du fått lånebil när du har den inne på service? Gratis??? Enda förenade bil kunde erbjuda var en cykel som de senare kom tillbaka och sa att alla var utlånade...
Mitt tips, byt firma!

/P-O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.