AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
750

Diesel mot bensin

Tja!

Undrar om det finns någon anledning till varför alla bensin variaterna av begagnade 5 serien börjar försvinna nu? 3 stycken av bilarna jag har kikat på nu i dagarna har alla gått medans dieselvariaterna ligger kvar. Är det för att framtiden ser riktigt kass ut för diesel, och återförsäljningsvärdet kommer sjunka rejält? Eller är i varianten helt enkelt trevligare än d?

Riktigt surt då det inte finns kvar någon vettig bensin:are i Skåne(i prisklassen som jag letar).
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vilka modeller är det som du tittar på?

Under F10-eran såldes väldigt lite bensin, det var extremt populärt med diesel och är väl fortfarande populärt, men inte lika mycket nu som då. Utbudet av bensinare från den tiden kan tänkas vara skralt.
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
Utbudet av F11 bensinare är väldigt mager vet jag när jag själv letade efter en. Speciellt raka sexor med M-sport. Bevakade blocket med notiser i ett årstid tills den dök upp.

Jag tycker att 6 cyl bensinare är trevligare än diesel.

Tänker mest på E60 men även F10/11.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Då är det nog att utbudet av diesel är mycket större medan bensin är väldigt skralt. Det började ju redan på E60-tiden och nu när det ändrats lite så finns få bilar att välja på för de som vill ha begagnad bensinbil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.