|
|
|
|---|---|
|
Läste av felkoder för att kolla så att allt var ok när jag ser denna felkod som aldrig vart där förut. Ingen motorlampa och inget annat som känns konstigt med bilen. Kan det vara så att den har gjort sitt och ett byte av nox sensorn är påväg? Har någon erfarenhet av denna kod? Tack på förhand! | |
|
Provat att söka på koden här i forumet? Det nämns en smakfull lösning om man vågar tro på den. Gör inget. Bilen går inte in i leanburn utan gör som bilar gjort i 30 år, körs på lambda=1 och besiktningen är nöjd. Inga NOx skapas, drar kanske lite mer bränsle då leanburn är skapat för att ge bra förbrukning till reklambladen. Min egen fundering är om det inte finns ytterligare en poäng. Att bilen inte växlar mellan normal och lean kanske innebär att div detaljer inte utsätts för någon övertemp i lean-fasen. T.ex spridarna och syresensorerna som verkar vara känsliga redan i vanlig driftstemp. |
|
|
"Provat att söka på koden här i forumet? Det nämns en smakfull lösning om man vågar tro på den. Gör inget. Bilen går inte in i leanburn utan gör som bilar gjort i 30 år, körs på lambda=1 och besiktningen är nöjd. Inga NOx skapas, drar kanske lite mer bränsle då leanburn är skapat för att ge bra förbrukning till reklambladen. Min egen fundering är om det inte finns ytterligare en poäng. Att bilen inte växlar mellan normal och lean kanske innebär att div detaljer inte utsätts för någon övertemp i lean-fasen. T.ex spridarna och syresensorerna som verkar vara känsliga redan i vanlig driftstemp." Det du skriver sade en BMW-mekare till mig för ett par år sedan. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.