AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.921

Värdering BMW 530iA E39

Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Hejsan gänget

Har flyttat till lägenhet och behöver sälja min E39. Tänkte kolla vad ni tror den kan vara värd, min insikt i begagnatmarknaden för E39 har helt försvunnit då bilintresset hamnat åt sidan.

Om bilen:
530iA 2001
22000 mil
Oxfordgruen metallic
Svart helläder
2 ägare inkl mig (en läkare 2001-2016, jag 2016-)
Påställd och besiktigad (med beröm)
Välservad
Navigation
All den vanliga utrustningen vad det nu är (alarm, fönsterhissar, air condition osv osv)
Bra sommardäck, ok vinterdäck, allt på BMW original-fälgar
Går bra i motor och låda
Inga mekaniska eller elektriska fel vad jag vet
Jag har i min ägo bytt batteri, vattenpump+termostat, drivrem, ventilkåpspackning, abs-sensor och säkert något mer jag glömt. Tidigare ägare bytte nya bromsrör.

Till det negativa

Rosten är ju alltid ett känsligt ämne när man ska sälja E39, för det finns inte någon som är helt rostfri.
Det är bäst att vara ärlig, och denna har klarat sig väldigt bra då tidigare ägare alltid ställt av bilen i garage under vinter. Själva bakluckan är helt rostfri, men det finns en pytteliten lagning i själva karmen till luckan där det kommit upp en liten blämma igen. Dörrkanter är helt rostfria. Finns också en lagning längst fram i vänster tröskel.

Framrutan har även en spricka, som visserligen stannat och inte påverkar besiktningen.

Låter bilderna tala för sig själv! Länk

Kollade lite på Blocket och utbudet är ju inte jättestort. Men de flesta har ett högre pris än vad jag förväntade mig. Kanske därför dom inte blir sålda?
Exempel:
Länk
Länk
Länk
Länk

Vad tror ni jag ska dra till med för pris? 20k? 30k? 40k?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja några 40 ska man inte ge för de där i alla fall när en fräsch E60 bara kostar 50-60. Dessa klarar sig från rost mycket bättre.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Jag lade i alla fall upp den på Powerbörsen med ett pris däromkring så får vi se. Hade varit skönt att slippa sälja den på Blocket. Annars får ni gärna återkomma med tips angående annonsen.
Som fd bilrekondare såg jag direkt att mattorna skulle behöva rengöras och ta sen nya intriörbilder , annars en ärlig o bra annons som skulle få mig intresserad om jag var ute efter en fin E39:a.

/Peder
Transocean
Ja, en ärlig och bra annons. Jag blev nästan lite sugen men om jag skall skaffa mig en E39:a så måste den vara ljusgrönmetallic, vet inte vad färgen heter. Ta bort bilden där man kan se vad den drar :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.