|
|
|
|---|---|
|
En fundering! Min tjej har en 2011 års 116d manuell och nu undrar jag hur man hittar igen behållaren för att kunna kolla nivån på styrservooljan samt fylla på den om det ens är möjligt? Nån som vet var den finns eller rent av har en bild ? Going to live and die with a`Bmw //Stefan | |
|
Är det inte elektriskt styrservo på bilen!? Vad säger instruktionsboken? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
2011 kan innebära både en E87 och F20. E87 116d kom med både hydraulisk och elektrisk styrservo. F20 116d däremot tror jag faktiskt bara kom med elektrisk styrservo precis som Johan B säger. På en nästan riktig bil (riktiga bilar har inte styrservo alls) så är det ett stjärnformat lock man ska leta efter (samma typ som i de gamla klassikerna E32 och E34). Se exempel nedan från min E87 120i -06 (locket med det gröna klisterlappen är behållaren till styrservooljebehållaren). Fast placeringen kan variera något beroende på motoralternativ och utrustning. Länk Men får jag slå ett slag för klassikern - instruktionsboken! :-) Vad står det i den? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.