|
|
|
|---|---|
|
Hur många N47:or här inne är det bytta kedjor på egentligen? På min är de inte det, men funderar på att ta kostnaden för att byta den för så man slipper oroa sig. | |
Transocean |
Slipper gör du inte, men du köper dig tid |
|
Som jag förstått det så är problemet att vissa kedjor som levererades hade sämre kvalitet, med problem som följd förstås. Finns massor med N47 som rullat +30 utan rassel, och då finns där såklart ingen anledning att byta.. Men har du börjat få missljud så är kanske ett byte att fundera på. |
|
|
Som jag förstått det är det mer spännare/sträckare som inte håller den kvalité dom borde, vilket ökar belastningen på kedjan och drev. Sen kanske kedjan i vissa årsmodeller inte heller håller lika bra kvalité som den borde? Ingen som har något klipp på en som inte rasslar nåt? Kan inte komma ihåg att jag hört någon som är "helt tyst" |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ganska säker att jag läst att det var den japanska stålleverantören som hade fuskat med klassningen på sitt stål till kedjorna som gjorde dem svagare än de var specificerade för, drabbade fler biltillverkare än BMW. |
|
Har inte bytt ngn kedja på min som rullat 25000 mil. Blir det rad så får det bli skroten i så fall, men bilen rullar på Duktigt än. |
|
| Men hur låter din motor då? Hör du kedjan tydligt om du varvar lite, eller är den helt tyst? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.