|
|
|
|---|---|
|
Lurar lite på en 550gt men är såklart avskräckt av problemen med motorn i dom tidigare versionerna. Dock finns en med bytt motor ute. Har fått info av säljaren att utbytesmotorn har artikelnummer 11002296774 men dom visste ej årsmodell eller motorkod. Finns det nåt sätt att ta reda på er exakt vad det är? Anar väl tyvärr att dom satt i en likadan motor som antagligen kommer rasa igen.. | |
| Testat att söka på artikelnummer? får upp N63B44A om jag söker. | |
| Ja det har du rätt i. Tyckte jag gjorde en googling men inte fick fram nåt...måste knasat till det på nåt sätt. | |
|
Versionen av N63-motorn som är något avskräckande är framförallt den som producerades mellan 2009-2012, samma motor som sitter i min 2010 som gått 8900 mil. Jag är ägare nummer två och har ägt den sedan den var 1500 mil gammal. Vid 4500 mil hände något med vevhusventilationen och vid 6000 mil byttes styrväxeln. Att Googla N63-motorn ger samma effekt som att Googla ont i magen, det slutar alltid med att man troligtvis har cancer eller i motorns fall, bäst att skrota bilen direkt så man slipper reparationskostnader. Versionen efter 2012, N63TU, om jag minns rätt, har inte samma dåliga rykte, men det verkar vara först efter 2016, N63TU2 som det har ordnat upp sig. Det säger ju alla fall Google och då måste det ju stämma. Är det någon som är intresserad av en svart BMW GT 550i som gått 8900 mil? :) |
|
|
Ja asså det hade ju varit fint med en V8 igen....men man vågar sig inte på en sån helt enkelt. Och 2016 och nyare ligger utanför min budget. Nej, det blir en M135 i stället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.