AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
421

nån? lagat instrumentpanel TDS?

Be
94
Berg80
328i Touring-97
(Har sökt om detta på forumet men inte hittat nåt bra svar)

Är det någon som har lagat instrumenten till en TDS (bytt kondingar eller liknande) tog isär min häromdagen i o m att alltiho har dött, o upptäckte att kretskortet var fastnitat, och inte skruvat. Då min fråga blir är det någon som har haft isär ett sådant instrument , typp borrat bort nitarna och hur har man satt ihop detta igen, går det att skruva fast eller kan mn , limma, nita om det eller hur gör man?

Vad var det för fel på era och hur åtgärdade ni dem enklast, det blir lite hjälp på vägen så behöver jag kanske inte felsöka alltihop utan kanske kan hitta det lite fortare!!

Berg
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag borrade ur nitarna på instrumentet i 540:an när jag skulle ljudisolera blinkersreläet. Det är inga problem alls och det är lätt att skruva ihop med små plåtskruv istället för nitarna. Och blinkersreläet..? ja det hörs nästan inte nu...
Gu
53
Gustaf W
X5 4.6iS -02
330D -01
323i -86
R850R -04
Borrade också ur mina nitar och satte dit plåtskruv istället. Inga problem.
Däremot fungerar fortfarande inte instrumentet trots nya kondensatorer. Trist.
Verkar som strömförsörjningen till kretskortet försvinner då och då. Kollade med bmw som säger att man måste byta kretskort (1800) och kodnyckel(1000) för att få ordning på det. De sa också att man får 0km på vägmätaren då. Lite synd.

/Gustaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.