|
|
|
|---|---|
|
Har en lysande airbag lampa på min bmw 330-02 som jag inte kan släcka för jag får inte kontakt med systemet via OB2 uttaget. Detta har jag gjort. - Kolla alla säkringar - Kollat att OB2 får ström (det går att koppla upp mot motorn) - Använt professional scanner (på verkstad, dock inte BMW akt) - Bytt tillbaka till orginalstereo - Satt i motstånd under passagerarstolen Någon som snälla vet hur jag kan komma vidare? No turbo shit just real M-power | |
|
Har du haft batteriladdare ansluten vid felkodsläsningen? Systemet är känsligt för låg spänning och har du inte haft det, testa med att ansluta en (bra/modern) batteriladdare på polerna i motorrummet innan du kopplar in felkodsläsaren. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Inte testat det, men mitt batteri är bara 1 år gammalt. Lampan började lysa i samma veva som jag uppgraderade frambromsar och firman bytte inte slitagevarnare så den varnar för bromsbelägg. No turbo shit just real M-power |
|
|
Prova batteriladdare! Även om batteriet är relativt nytt är det inte samma sak som att det är bra laddat... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Du kan alltså läsa motorn, men inga andra enheter typ IHKA eller LCM? Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Vet inte vad dessa förkortningar betyder. Men jag stod bredvid när verkstaden försökte och dom sa vi får bara motorkontakt. Har läst att det kan ta tid för scannen att få kontakt och om man har den inställd på automatisk uppkoppling så funkar inte. Kanske ska pröva att n annan verkstad? Tips i sthlm? |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Fick detta svar av OlaO här på forumet, hjälpte mig med samma problem. "Högst sannolikt kabeln som är felet. På en e46 måste pinne 7-8 vara byglade. Annars får man just det fenomenet att endast motorn svarar. På en e9x, e8x tex ska 7-8 inte vara byglade. Mycket praktiskt är då att ha en kabel med switch som den här [LÄNK] annars måste man hålla på att löda varje gång ;-)" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.