|
|
|
|---|---|
| En vän har fått en ny 530i xDrive. Är ju dubbla slutrör, varav ofta endast det ena är öppet. Kan man programmera detta vi Bimmercode el liknande? Så båda alltid är öppna... Lr kan man förbikoppla? Nån som har gjort lr vet hur man ska göra? | |
| De öppnas inte när sportläget aktiveras? | |
| Han kollade och det gör den inte tyvärr... | |
|
Kollade han stillastående på tomgång? För som jag uppfattat den så öppnas den över ett visst varvtal vid sportläge. Vid kall motor är den väl stängd en stund för att snabbare värma katalysatorn, så han bör titta vid varm motor. |
|
| Din polare får köra. Sen får du vara i bagaget och hänga ut genom bagageluckan ned över kofångaren och kika in i avgasröret bakifrån medans din polare drar fullgasrepor till 200 så kan du se spjället öppna. | |
|
Haha. BMW_MAN en lysande idé :) Men grejen är att han vill ha det öppet hela tiden. Gurglar så fint på tomgång :) |
|
Transocean |
Ja, precis. Låter som en 8.0 liters V10:a💪 |
|
Min klaff öppnades aldrig så jag fixade problemet med lite ståltråd. Det går tydligen en vacuumslang från motorn till ventilen som ska öppna och det ser man ju hur bra det funkar efter några år. Ventilen ska öppna på varvtal över 2000 rpm. Den är till för att hålla ner ljudnivån vad jag läst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.