|
|
|
|---|---|
| Köpte bilen i början på Mars i år och påpekade gnissel ljud från början och dem ignorerade allt och nu blev jag trött på allt detta, åker till HOLMGRENS VÄRNAMO och dem skickar ut sin skickligaste mekaniker där han påpekar multiremmen som låter och jag hittar felet på parkeringen. Bilen gnisslar på tomgång och så fort man passerar över 1200 rpm så försvinner den. Går utanför bilen och trycker lite lätt på ändröret inåt och då slutar den att gnissla. Vad ska jag göra ska jag fortsätta tjata på dem? För i Värnamo får man tydligen göra det så att dem ska ta kunden på allvar. Innan man köper bilen kan man inte gå runt och kika utan att dem nästan jagar en men när dem sålt den så försöker dem ignorera sedan. Dem säljer bilen med underkända vinterdäck och gnissel på köpet. Hatar att jaga säljare och påpeka allt men man tycker att premium selection borde gå in i detta då bilen såldes med gnissel ljudet. Bilen i fråga är en bmw f34 320d automat med 10000 mil. Borde inte dem ta och åtgärda detta eller måste jag vända mig till ARN, hallå konsument och så vidare för att ta detta vidare???? | |
|
Sök här på AP om Premium Selection..... det verkar mest vara ett säljknep från BMW Sveriges sida då bilarna många gånger inte är så premium. Niklas Fransosen |
|
|
Du har köpt en bil av Holmgrens i Värnamo och nu har ni tillsammans konstaterat att det är multiremmen som är felet. Okej, nu då? Är ni i diskussion där du vill att de ska ta kostnaden, men inte dem? Vad står i premium selection villkoren? |
|
|
Har nyttjat premium selection-garantin tre ggr varav två rätt dyra reparationer. Aldrig några strul alls. Jobben utfördes hos dåvarande Wölkes (numer nedlagt av idiot-bilia) medan garantin handlades av Novation som sålde bilen. Dock e det anmärkningsvärt att en bil med 10000 mil på mätaren kan säljas som en premium selection. Det i mina öron låter jävligt osannolikt. |
|
|
Inga problem alls, finns massor av PS bilar med den mätarställningen. Det var länge sedan PS bilar var "särskilt utvalda", nu är det bara ett garantipaket: Länk |
|
| Mjo dom har 12000mil max 5år gammal... | |
|
Klart jag vill att dem ska ta kostnaden även så om det är hjulinställbing. Dem kan inte lova guld och gröna skogar sedan titta ut över öknen när det kommer till att dem ska ta notan. Den vinsten dem gör på bilen borde gå som garanti kostnad eller vad fan som helst. Det är inte multiremmen utan när jag trycker in lite lätt på ändröret så slutar det skramla/gnissla. Så deras bästa mekaniker vill det till att det är multiremm fine för min del dem kommer inte ta bort ljudet för det utan behöver gå igenom avgassystem för att det ska återställas. Men dem lovar för mycket sen är det skit av allt |
|
|
Svårt att hänga med i din text, men det är alltså inte multiremmen. Du tror det är relaterat till avgassystemet. Du har alltså två problem: 1) Identifiera vad som är felet - De tror på multiremmen medan du tror på avgassystemet 2) Övertyga dem om att de ska stå för kostnaden. Är det korrekt uppfattat? |
|
| Jag är inte i kyrkan så jag ska tro hehe. Jag vet att det är avgassystemet det har jag konstaterat. För när jag trycker lite lätt på den så slutar det gnissla | |
|
Det spelar väl egentligen ingen roll vad felet är, huvudsaken är att det blir åtgärdat. Om nu ÅF säger att det är multiremmen får de ju byta den, kvarstår felet får de fortsätta felsöka. Nu vet jag inte om just kass multirem går under premium selection garantin men det antar jag. Denna Info bör ju Holmgrens kunna ge om inte annat, vad säger de? Uppenbarligen märker de ju med av felet, men tror på nåt annat. Vad jag dock vet är att däcken ska vara minst 4mm enligt PS. |
|
| Ja man tycker att dem ska åtgärda det men dem säger att jag ska bekosta det själv, då är väl fan garantin ingen nytta eller hur? Jag har konstaterat fel på avgassystemet men då blir väl det också en kostnad för mig. Problemet är att mekaniker säger det ska bokas tid och dem löser det men säljaren säger remmar går inte under garanti. Så fort det ska åtgärdas något då går inte det under garantin. Däcken har jag tjatat på dem också och det kanske blir något men jag sa ingen brådska så vi tar det inför säsongen här snart. För dem jag fick är 0,9-1,2 mm på vinterdäck hahaha och bilen är kontrollerad alla dess punkter som dem påstår. Vem som helt kollar på däck först. | |
| Du måste ju läsa villkoren, vad täcker det du vill kalla för "PS garanti"? | |
| Det ska jag väl inte behöva om säljaren sagt att allt under 12000 mil ska jag vända mig till dem. Men när man gör det så skiter dem i kunden. Man ska bli lika bra behandlad som en som köpt bilen och en som ska köpa bilen. Det är ju fan pinsamt för dem. Tycker dem ska bara ta bilen och genomsöka den sen är det bra. Dem tror dem bli bra omtalade i forum och hos andra men där har dem fel. Det ska fan inte göras på detta vis. | |
| Fast det förstår ju även du att det var bara säljsnack? Skulle slitna däck täckas? Oljebyte? Nya torkarblad? Spolarvätska? | |
| Är ju lite som att helförsäkring täcker "allt". En bil jag hade började brinna när den stod parkerad, jag stod bredvid. Släckte branden. Det som brann var ABS-enheten, skadorna på ABS-blocket samt kabelstammen. Bilen helförsäkrad, klart jag får ersättning. Men ingen ersättning, trots moment "Brand". Anledning: Brand täcker INTE tändstickan, däremot följdskador. Hade jag låtit bilen brinna upp, samt kanske även huset o de andra bilarna så hade försäkringen täckt, Till o med besiktningsmannen sade "Att det hade varit bättre att låta bilen brinna upp, men att man har skyldighet att försöka släcka om brand upptäcks". | |
| Lyssna här nu, jag är inte dum försöker bara beskriva hur dem lurar att sälja det har vilket barn som helst förstått. Är inte ute och cyklar, men dem borde ta tag i något man påpekat innan man köpt bilen där av poängen till detta. Dem ska ta sitt ansvar likaså jag som konsument. Är det fel på något vid köp ska man inte behöva vänta till nästkommande julafton eller tycker du det är okej? Åk till HOLMGRENS VÄRNAMO välj ut en bil för över 200 K och gå på deras ord | |
|
Däcken kan de ju inte komma ifrån i vart fall. Här är en länk till kontrollprotokollet Länk Visst skulle man kunna hävda att det faller in under ”onormalt vindbrus eller andra missljud hörs ej”, eftersom du säger att ljudet fanns redan vid köp. Prova att vända dig till en annan ÅF om det skurit sig med Holmgrens i Värnamo, PS ska täckas överallt. Eller till BMW Sverige om du tycker ÅF behandlar dig illa. Sen kan man ju fundera på om du använt samma hårda språkbruk gentemot ÅF som här i tråden? Jag förstår din frustration men det hjälper tyvärr sällan i sådana här sammanhang. |
|
| Jag börjar snällspråket fungerar inte det ökar vi på osv. Du förstår mig helt och hållet ska kolla upp det helt klart sen ska du ha 1000 tack för all tips där jag kan vända mig för det betyder som fan. När man försöker snacka med dem så är dem alltid upptagna osv när man ringer till dem så klickar dem en och skickar sms kan jag återkomma till dig om en stund osv det gör mig helvetes förbannad. När man ska köpa så jagar dem en sen ombytta roller till någon dem tjänat en bra summa på. Snart blir det ARN, Hallå konsument och andra om det finns. Tips mottages av alla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.