|
|
|
|---|---|
|
Vad tycker panelen är ett rimligt slutpris på följande e39: Länk Letar efter en e39 i riktigt fint skick (mest av nostalgiska skäl) men vad är rimligt att betala för välskötta exemplar med de 6 cylindriga motorerna och med en högre grad av utrustningsnivå? | |
| Eftersom blocket fortfarande inte lärt sig att redirecta trafik på ett korrekt sätt kommer fungerande länk för dator här: Länk | |
| För 60k och däromkring får han nog se till att rutan är utan sprickor iaf.... | |
|
Ingen lågmilare direkt... sen är ju frågan om den verkligen är så fin som bilderna visar? Ytterst få E39or som rullat 23000 mil inkl vinter är rostfria. Nämns förvisso inte heller i annons... Annars växer inte fina E39or på träd, vill man ha en får man nog vara beredd att slänga upp en slant. Kanske inte 60 för just detta ex men inte så långt därifrån? Motorn är ju skottsäker om den är skött så 23’ eller 15’ mil spelar nog ingen större roll värdemässigt utan det är skicket som avgör enligt mig. Jag förespråkar manuell låda dock men det är ju högst individuellt. Summa summarum är väl att de bra exemplaren inte kommer bli mycket billigare i a f... |
|
|
Enligt säljaren är det 2 fel: spricka i vindruta samt fel på p-sensorer. Dock vibrationer i bromsar fram (trots att de är nyligen bytta samt av god kvalite) Ingen rost enligt säljaren (är ju som ngv11 är inne på svårt att hitta rostfria e39:or med de milen idag). Några kantstöt på fälgar finns, några mindre märken utvändigt i lack finns ju med Vad är rimligt slutpris? |
|
|
Vindruta MÅSTE han byta, allt annat är försäkringsbedrägeri (om du vill ta det på DIN försäkring vid ev köp). Låter som den behöver "ny framvagn", typ 4000 i delar + arbete. P-sensorerna kan vara rätt dyra dessvärre. Jag skulle tippa på ett pris på kring 47-50k som den står nu? |
|
| Personligen blir jag allergisk mot rattcentrumet! Vidare inte jättemkt utrustning. Jag tror det blir svårt med det priset. Då skall den vara i toppskick såväl mekaniskt som optiskt! | |
|
Jag tror 40 tusen är en mer realistisk nivå om någon ens vill betala det.. Vill du ha den så lägg ett bud o prova vetja. |
|
|
Varför kikar du inte på M5 istället? Mycket dyrare men förmodligen en bättre ”investering” (än 530i) på längre men även kortare sikt. Dessutom lättare (?) att hitta fina exemplar? |
|
|
”Måste byta vindruta” är väl inte sant, det är väl upp till var och en? Som skrivits tidigare, där är lite småfix vad det verkar, inkl rattemblem😀 men det är väl tur smaken är olika. 40’ hade jag gett alla dar i veckan förutsatt att allt annat är OK, svårt att spekulera/annons, om jag inte redan haft en liknade vagn. Sänks priset till nåt sånt tror jag inte annonsen blir långvarig, så rimligen bör den vara värd en peng nånstans kring tremont’s värdering. |
|
| Förr eller senare så får man en "2:a" på vindrutan vid besiktningen, så senast då måste den bytas. Dessutom, sprucken vindruta på en till synes fin-fin bil? Nej. | |
| Håller fullständigt med... ”Sveriges finaste e39” med bla sprucken vindruta klingar illa. | |
|
Japp rutan kostar 1500 och det blir som ”nya” bilen..Men kanske har ägaren bara trafikförsäkring. |
|
|
Lite knepig besiktningshistorik enligt Länk. Det framgår inte varför den hade en (om?)-besiktning häromveckan, det som ibland heter efterkontroll-besiktning hos car.info, eller varför den inte besiktigades (men inte heller var avställd?) hösten 2015. car.info kanske inte har hela bilden. |
|
|
Tar ni det inte lite för långt nu med alla spekulationer? Det är väl bilens nuvarande skick som är det primära, samt att den varit någorlunda korrekt skött tidigare. Att begagnade bilar misshandlats nån gång är mer regel än undantag, speciellt med stigande ålder. Säljaren borde fixa alla felen (ruta, vibbar och pdc), det gör den kanske inte mer lättsåld förmodligen några steg närmare "Sveriges finaste". Kika på bilen, känns den rätt/OK så kan du alltid ge ett bud. Tar han 40k så grattis! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Ett litet wild card kanske, en 540i/6? Länk |
|
Visst lockar det med en M5 men samtidigt blir kostnaden helt annan då med. Skulle jag leta M5 skulle kravbilden höjas rejält med lägre miltal och exemplarisk historik och då är det helt andra summor att betala. Men säkert är det en vettig investering, dock var det väl några år sedan M5 e39 nådde botten prismässigt? Jag upplever att priserna på dem har stigit de senaste åren. La bud på den men redan såld, tack för input! 540i med 6-växlad manuelllåda lockar, dock krav på m-paket för min del och dessa bilar växer inte på träd, men jag fortsätter att leta. |
|
| Intressant att den blev såld. Hur mycket bjöd du? Kolla så den byter ägare oxå, kan vara ägaren som "tröttnat på uppmärksamheten pga denna tråd", fullt förståeligt iofs... | |
|
540i/6 E39 med M-Sportpaket kom först 3/99 så antalet byggda är lågt och antalet i Sverige är extremt lågt. Det går inte att vara kräsen. Priserna på vanliga E39 går upp medan M5 går ned. M5 har ökat mycket till en ohälsosam nivå där bilarna inte säljs och nu går de tillbaka. Medan övriga E39or inte stigit nu skrotas/exporteras så de går upp. Dock från riktigt låga nivåer. |
|
| De som äger en M5 E39 bör nog hålla i den, speciellt om det är ett fint exemplar? Vet inte vad som är "ohälsosam nivå", men man får nog räkna med att betala från 150k för en helt OK M5 E39? Jag tror att en gammal fin-fin E39 säljs med fördel till ett €-land, speciellt nu när kronan står i botten, problemet är nog det gamla vanliga, tysken vill helst inte köpa en importerad bil, även om den är såld ny i Tyskland... | |
| Hej Acey! Jag har en väldigt fin 530iA E39 som jag kommer lägga ut. Du kan kontakta mig om du vill veta mer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.