|
|
|
|---|---|
|
Hej Om jag förstått rätt var BBS RS 061 standardfälgar på svensksålda M535:or. Det ska väl inte vara någon skillnad på rymligheten i hjulhusen jämfört med en vanlig 535i? Jag köpte nämligen ett set med dessa fälgar och däcken som sitter på är i princip nya 225/50 Nokian Hakka Black. Min nuvarande setup är E38 Style 5-fälgar (16x8, et23), med 205/55 Michelin Energy Saver. Jag testade nyligen att byta däck bak, då jag vet att det är ont om plats mot skärmkanterna där. De fick plats med 1-2 millimeter till godo på vänstra sidan, så jag tänkte att när jag väl återställt bilen till sin normala höjd skulle jag vara bekväm att köra med dem. Jag fick dock för mig att kolla avståndet mellan framdäcken och fjäderbenen med Style 5:orna och inser då att de är 2-3 millimeter från att skrapa emot. RS med 225/50 kommer att hamna 5 millimeter längre in, vilket givetvis inte kommer fungera. Råkar jag ha de absolut bredaste 225-däcken eller har jag missat något? | |
|
Hej! Vet inte vad du evtl missat, men det jag kan skriva om detta är: Jag hade BBS RS Split(originalfälgarna på svensksålda 535/M535 -86 och -87 års modeller).tyvärr minns jag inte vilket ET jag hade på dessa, men originalmåtten iaf :/. (85:an hade originalmonterat TRX-fälgar ). BBS RS Split, 8 tum breda och 16 tum höga... Jag hade däck sist vid namn GT radial någonting(Kina däck!) 225/50-VR 16 och jag hade inga problem med att montera dessa på min fd M535-86 och BBS RS 061. Tog absolut inte i någonstans, men jag vill minnas att det inte fanns många mm tillgodo.Vare sig utåt eller inåt s.a.s.. Jag hade visserligen t.ex. skärmbreddare på min vagn(original på M535), men jag tror inte hjulhusen är/var modifierade från fabrik från en std E28.. Mvh Janne. |
|
| Jag har läst att BFGoodrich har något sportdäck (mins ej namnet nu) som ska vara bland det smalare för sin storlek, men normalt sett pratar folk om att klara sig från skärmkanten bak, inte fjäderbenet fram. Jag blev därför förvånad när det sistnämnda blev problemet, då jag var ”säker” på att det inte skulle funka bak (jag köpte hjul+däck innan jag köpte bilen). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.