|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tror att det är varselljuset på min E91 som slutat fungera, alltså ljusringarna. Får felkod 00A8C6 genom Carly. Antar att jag behöver plocka ner hjul och innerskärm för att byta. Men det jag undrar är vilken typ av lampa jag ska köpa? Någon som har spec? Tack på förhand! // David | |
|
Hej igen. Glömde skriva att det ör årsmodell 2010. Kan väl skilja från föregående modell av e91. // David |
|
|
Hej, du skall köpa h8 lampan (led eller vanlig) + behövs inte ta hjulet av, på lci har man tillgång från motorhuven. ;) |
|
|
Tack för svar! Vad betyder lci? ☺️ Har sett det i fler i lägg nu men vet inte vad de innebär. Har du möjligtvis en länk till nån lämplig h8 lampa i handeln? Hälsning // David |
|
|
Lci = life cycle impulse = facelift |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nu har jag inte köpt just H8, det har hitintills alltid varit H1 och H7. Men jag brukar rekommendera Osram Night Breaker Silver (fka Silverstar 2.0) och Philips Vision/X-tremeVision (men dessa finns inte i H8) som en bra avvägning mellan prestanda och livslängd. |
|
Lci = life cycle impulse = facelift = en serie (små) ”förbättringar”/förändringar gentemot ”pre-lci”, uppskattade av många (presumtiva) köpare, kanske bör tilläggas. /Lennart |
|
|
Redigeringsfunktionen här tycks ha somnat in på allvar... Men jag hittade en gammal tråd om lci: Länk /Lennart |
|
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jodå, redigeringsfunktionen fungerar - använder den ofta. Men kommer du tillbaka till en tråd inom kort tid så högerklicka på din profil och välj "Open link in a new tab" och välj sedan "Reload this page" så dyker "Redigera inlägget" länken upp. |
|
@bmw-slangen: kort OT. Som inloggad PRO har jag tidigare haft en "evig" tillgång till redigeringen. Men sedan ganska nyligen går det redigerade inlägget inte att spara. Vare sig jag är inloggad från Ipad (nyss provat för x:te gången) eller Windows-dator. Bara knappen Avbryt (och eventuellt Ta Bort - inte provat) fungerar. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.