|
|
|
|---|---|
|
hejsan ! Skall byta vattenpump i förebyggande syfte och tänkte då även byta alla spännare och remmar framtill, det finns två varianter av multirem: Med nivåreglering: 2160mm lång Utan nivåreglering: 2083mm lång Jag har ju en E61 med nivåreglering bak, men har läst lite trådar här på forumet där en bytt rem på sin och sin kompis 525D (m57) en med och en utan nivåreglering och båda hade 2083mm remmen så jag blir lite kluven här.. Enligt autoexperten så är 2160mm versionen till fordon med "dynamic drive". Jag har ju aktiv styrning och det är väl inte samma sak. Någon som vet rätt längd på remmen till min 535D med nivåreglering? Till ACn verkar det var en "elastisk" rem på 836mm som man kränger på. remmarna kostar ju "bara" 200kr/st så frågan är om det inte är värt att beställa en extra så man har båda längderna när man väl står där och river. MVH | |
|
Endast dynamic drive som avgör, eftersom systemet har egen remdriven pump: Länk (Nivåregleringen är ju eldriven med elkompressor så det påverkar inte remlängden) |
|
|
Jag skulle köpt en av varje, heljobbigt att inte ha rätt rem när man väl håller på. Du borde väl kunna lämna tillbaks den överblivna? Mvh |
|
| hejsan och tack för snabba svar, det är 2083mm remmen som är rätt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.