|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en e39 2003 som dricker oerhört mycket olja. Skulle mer än gärna vilja testa wd40 metoden. Är det någon som vet hur man ska göra som kan, steg för steg beskriva det för mig? | |
| Vad är oerhört mycket? Är du säker på att den förbränner all olja? Det är inte så att den läcker ut hälften (ventilkåpa, oljefilterhus, transmissionskåpa, tråg osv)? Är vevhusventilationen kass så kan även oljeförbrukningen öka, markant. | |
| Oerhört mycket skulle jag nog säga är runt 6 liter per 150-200 mil. Har ej sett något läckage någonstans. Dock blir tändstiften svara snabbt. | |
| 2.5 liter förbränd olja per 100 mil betyder att din bil blåryker kraftigt konstant, luktar starkt bränd olja om avgaserna och är förmodligen omöjlig att besiktiga pga för höga avgasvärden (HC), korrekt? | |
|
Blåryker mest under vintern. Även under varma förhållanden när man accelererar. Luktar bränd olja vid kraftig acceleration, oftast. Avgasvärdena var höga sist jag besiktigade bilen men lite etanol löste det. Har även bytt mina kattar för en månad sen då dom var helt slutkörda. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.