|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har några felkoder som inte går och radera, detta hände efter jag varit med en kolision på högra sida, alla kontakter sitter på sin plats, jag skulle uppskatta om någon kan hjälpa mig och berätta vad det är för sensor? Coder 9309AC 9309B2 9309B8 9309BE 930B19 Mvh Sirwan | |
|
Det sitter en sensor bakom främre stötfångare, kolla den och kablage. Länk |
|
| Menar du den som sitter i mitten som sitter bakom fronten eller slingan? | |
|
Nr 6 & 7 menar jag i första hand, sen kan man gå vidare om det inte skulle hjälpa. Fotgängarskyddet har väl inte löst ut och tryckt upp huven antar jag? Har du fått något demonterat/lagat efter kollisionen så att något missades att kopplas in? |
|
|
Hej igen! Jo vid kollisionen utlöstes båda, verkstaden har demontera och tryckt tillbaka utan något problem, kontakterna sitter som det ska, sedan byte hela slingan inkl sensorn Något jag säkert har missat eller är urfonktion, |
|
|
Varför inte ta den till verkstaden och be de slutföra jobbet istället för att själv försöka lösa det? Uppenbarligen har de missat något. |
|
| Jo säkert har dom missat, jag var i turkiet när detta hände så hade absolut inte tid mer och stanna, men jag ska prata med Bavaria u Solna kanske dom kan lösa det genom en felsökning, sen åter kommer | |
|
Så förstår jag. Testa att lokalisera sensorerna själv och koppla ut/in de och se om du kan radera felkoder. Annars får du besöka en auktoriserad verkstad, ingen omöjlighet att nåt mer måste göras när fotgängarskydd utlöses. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.