AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.616

BMW f10 -11 allt har blivit konstigt

Ko
3
KotletN
BMW f10 535
Var så att jag var och körde tidigare idag parkerade sedan bilen för att gå in och äta, då jag kommer ut igen och startar bilen börjar det plinga och den ena varningen efter den andra ploppade upp.. efter det så fungerar inte mycket hastighetsmätaren har lagt av, abs fungerar inte, handbromsen fungerar inte som den ska, sensorerna runt bilen går inte att stänga av, antispinn/ sladd går inte att slå på, förbruknings mätaren fungerar inte, bilen registrerar inga mil då den körs och airbagen fungerar inte säkert glömt en massa saker.. iaf tog den till en polare som har en OBD läsare och vi gjorde en sökning på felkoder och den hittade 120st! Var av en var att minnet för felkoder var för fullt för att kunna läsa av fler.. ingen aning vad det kan vara någon som har en idé?
Batteri som är på sluttampen brukar ge en massa oförklarliga felkoder, i alla fall på tidigare BMW generationer!
Prova att ladda batteriet och låt någon kunnig sedan mäta upp avgöra om det är friskt, om du inte är haj på sådant själv.
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
+1 på batteriet.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller med om att det är troligaste orsaken.

Är det originalbatteriet är det säkert hög tid att byta ut det...

Kan ju även vara t ex. generatorn som gett upp och i sin tur givit dåligt laddat batteri.

Hur långt har bilen gått?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ko
3
KotletN
BMW f10 535
Tacksam för svar ska kolla på batteriet pröva ladda det eller byta ut det och se om det blir någon skillnad. Bilen har gått 13000mil i skrivande stund
Ko
3
KotletN
BMW f10 535
Har provat ladda batteriet och det är bra med spänning i det men fortfarande inga framsteg
MU
940
MUC
M340i - 2025
Jordfel?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Kolla i baljan bak under golvet i bagageutrymmet där batteriet är monterat. Vatten där? Spår av vatten nånstans innanför inklädnaden i bagageutrymmet vid sidorna?

/M

Mina bilar: Länk
To
1
Tony Eriksson
Bmw M550d 2013
Hej! Ha fått exakt samma fel på min M550d-13. Hitta ni vad var felet på din bil?
Defekt styrdon (kretskort) för centrala ABS-enheten?

Kabelbrott?
Har bilen comfort access?

Vatten i förardörrhandtag - säkringen går. Samma säkring som hela abs enheten.

Vassego.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.