AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.641

Går ej på rostgaranti, kommer detta rosta?

Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Har lämnat in min F31 -16 på bedömning av rost.

Fick svar efter x antal veckor "Detta är tydligen inget garantiärende. Blåsorna i kittet är ingen rost."

Känns sådär, frågan är oavsett. Kommer det utvecklas till rost, vad tror ni?

Länk

Länk

Länk

Länk

au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Du får väl sticka hål på blåsan och se vad som kommer ut. Är det rostigt vatten som kommer är det ju inte bra.

Åk till en annan ÅF. Sticker du hål på det är det ju yttre åverkan. Jag tycker det ser ut som galvsläpp! Inte bra, inte premium!
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Tänkte samma som Stark Industries att jag inte ska göra ngt själv åt blåsorna, det är ett av de bästa argumenten av tidigare erfarenhet av BMW. Jag får kolla med ÅF i Borås om de är villiga att lösa det. Var köpt som premium selection för ett år sedan så känslan av premium är inte helt premium tyvärr.

DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Det var ju på många ställen också. Har de verkligen kört det mot bmw Sverige? Jag ska kolla min bil hur den ser ut.
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
Ja det är i varje dörr, i bakluckan samt i huven. De är auktoriserad skadeverkstad för BMW så jag utgick ifrån att de gjort det. Ja kolla gärna om du hittar ngt. Kan ju vara fler än mig som har, så andra får också gärna kolla om det finns på fler bilar.

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Ser ju onekligen lite oroväckande ut.....

PS verkar bara vara ett säljargument för att locka folk, det verkar som själva begreppet är rätt urholkat och inte fungerar så bra i den andra ändan, dvs när man behöver utnyttja "garantierna" som PS ska innehålla. Om jag tolkar det jag läst om PS så funkar det sisådär i Sverige medan det är mycket bättre i Tyskland.

BMW tycks självmant gå ifrån det här med premium i många avseenden förutom priset på varan från början. Dom kanske tycker det räcker?

Pröva att åka till firman du köpte bilen av om det inte ligger massa mil bort. Det är ju dom som en gång gjort bedömningen att den ska vara en PS.

Hoppas dom hjälper dig!!

Niklas

Fransosen
bl
2.294
blixten
325i -88
Jag hade öppnat upp en "blåsa" på lämpligt ställe för att se om det är rost eller inte. Är det en kittblåsa så är det ju ok är det rost så får du vidta åtgärder. Snabbt och enkelt sätt att komma vidare i processen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det bästa är väl att öppna upp en "blåsa" i närvaro av garantiansvarig - är det bara en blåsa är allt frid och fröjd, men är det rost därunder kan man ju slänga detta i ansiktet på den som gjort bedömningen och väldigt påtagligt visa på att det är rost!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
TF
81
TFFL
320iA -04
120iA -18
Hur har det gått?
Visa användare
149
dre
F31 320d -16
TFFL: Sådär, har fått ytterligare bedömning av ÅF i Karlstad. De tyckte också det såg skumt ut. Bilderna inskickade till BMW STKHLM där de bedömde att det inte var rost och att de ej skulle åtgärda det.

Däremot "om" det börjar rosta inom tiden för rostskyddsgaranti så skulle de åtgärda den eventuella rosten. En klen tröst 😑

Det var rent ut sagt dåligt! BMW bh-ar blivit sämre och lika de andra biltillverkarna. En bil som bara är 3-4 år och lacken inte har vidhäftning kvar!
Blev ju ett kul inlägg iom automatstavningskontrollen i mobilen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.