AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.029

missljud 3 serie f30 rwd -12

He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Hej har en f30. När jag kör i högre hastigheter typ >60 km/h och svänger hör jag ett dovt missljud. Hörs mer när jag svänger åt höger. Ljudet har kommit nyligen.

Värt att nämna sen tidigare så har ratten velat vridas åt vänster vid en lättare inbromsning till stillastående från låg fart. Har nyligen även haft bilen på lagning efter mindre krock då vänster bakhjul fick en liten skada. Fälgen lackades om.

någon som varit med om nått liknande och vad va felet på er bil? 4hjulsinställnibg är gjord på min.

Tack på förhand
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, låter rent spontant som ett hjullager..

Eller kan det ha nåt samband med krocken, eller var bilen utan missljud efter reparationen?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hjullager eller broms skulle jag börja kolla på.

Hissa upp bilen och snurra och rucka på alla hjulen och lyssna efter ljud samt känn efter glapp.
Det kan vara bra att med en skruvmejsel eller liknande försiktigt bända ut bromsklossarna från bromsskivan någon tiondels mm. innan man känner efter glapp då anliggande bromskloss kan maskera/stabilisera glapp i hjullager.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
He
355
Henrik335i
523i e61 -08
Tack! Ska testa detta! Tror ni det är rimligt att hjullager börjar ge upp vid ca 12000 mil / 7 år ?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
De ska normalt hålla längre men det är inte helt ovanligt att hjullager kan ge sig vid de miltalen...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Båda mina bak lager gav upp innan 14000 så inte orimligt första gick vid 12000
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.