AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.041

Royal Steering Wheels någon som varit i komtakt med dem nu?

Hej!
Jag har försökt komma i kontakt med royal steering wheels men det står att de har semester till 29 augusti men det har bi passerat!

Någon här som lyckats komma i kontakt med dem?

Har ni tips på liknande firma om jag nu misslyckats få kontakt med dem?
Hej igen!

Ingen som vet något?!

Är snart beredd att beställa från Länk!

Har någon här beställt från dem? Erfarenheter? Vet ni om man kan få liknande skinn sim OEM i e39?!
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har inte varit i kontakt med Royal på senare tid men har gjort ett flertal rattar där och är mycket nöjd. Tror dom har mycket att göra varför svaret kan dröja. Så var det sist jag kontaktade dom, var i våras.

Har gjort en ratt hos den andra firman med men sedan dom vägrade göra M-stygn för några år sedan blev det Royal. Den tyska firman är rädda för BMW som skriker i högan sky ang M-färgerna och varumärkesskydd osv.

Så om du vill ha M-färger så är tyskarna inte gångbara. Dom kanske har ändrat sig, detta var några år sedan iofs.

Bägge har mycket originaltroget skinn. Jag kan inte se/känna nån skillnad mot original men en kille jag känner som jobbar som meck på BMW säger sig känna skillnad även om den enligt honom är hårfin....

Niklas

Fransosen
Tack svar! På den tyska sidan kan man välja om de skall ta bort gammalt skinn eller ej. Vet ni om man skall göra det eller ej? Jag vill ha tjockare ratt.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Den frågan har jag inte fått tidigare, inte heller av den tyska sidan när jag gjorde min ratt där.

Jag har bett om tjockare ratt (slightly) och fått tillbaka 4 rattar som jag varit nöjd med. Om dom lagt det nya ovanpå det gamla eller tagit bort det låter jag vara osagt. Men känslan är den att det gamla är borttaget. Tror det skulle kännas framför allt kring sömmarna om det gamla fanns kvar.

Tror man ska ta bort det gamla ändå. Hur dom sedan gör för att få den tjockare vet jag inte. I detta läget kanske du får leta upp en ratt som känns bra, ta ett mått på den och skicka med. Jag har haft tur när jag fått dom som jag vill och använt mig av begreppet slightly då. Det är ju olika vad man uppfattar som slightly....

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.