|
|
|
|---|---|
|
Lite nyfiken på era åsikter ni som har haft eller kört båda. Hur upplevs utrymmen samt komfort jämfört? 4serie GC är ju större en 3 serien men är det jätte skillnad? mvh | |
| Är 4 GC större än 3-serien? Var då? Den sluttande taklinjen gör väl inte baksätet större direkt. Halvkombibaklucka kanske gör det mer lättlastat än en 3-serie sedan, men inte mer än kombin iaf? | |
|
Nja kanske inte värt att nämna i sammanhanget du har ingen skillnad nästan i längd och bredd. Har du kört båda bilarna? |
|
| Nu när du säger det är jag osäker om det var en A5 Sportback jag tänker på. Där satt man inte som en prins där bak. Huvudet konstant på sne, kanske inte är lika illa på 4 GC. 3-serien har jag kört en hel del. | |
|
Hej catch_me. Som du ser så har jag en F11. Under en helg så har jag kört en 420d GC. Skillnader är en del. Man sitter lägre vilket gör att man upplever GC som mkt "sportigare". Min uppfattning var också att GC är lite "stötigare" men en roligare bilatt köra. Baksätet tycker jag skiljer mycket. Takhöjden är markant lägre än i F11 och tycker också att det är trängre bak än i en F11. Bagageutrymmet är relativt stort. Hade planer på att byta bort min F11 mot en GC då barnen börjar bli vuxna och åker inte med lika mycket men efter att ha haft en GC i en helg så har jag ändrat mig. Tycker att en GC är riktigt fin i linjerna och mycket "snyggare" än min F11 men utrymme och bekvämlighet är så mycket bättre i F11:an så det bytet blir inte av. Har stuga i fjällen så jag prioriterar bekvämlighet och långkörning över utseende i det här fallet. |
|
|
Hej Tack mården att den är lägre och känns sportigare är bara ett plus för mig då jag gillar det, Mina barn börjar bli lite äldremed och åker inte heller så ofta. Men jag gillar komforten jag har i min F10. kanske ska försöka provköra och känan efter. |
|
|
Jag har haft en F11 pre-lci och har nu en GC lci. Vet egentligen inte om det skiljer så mycket i komfort mer än att baksätet i GC inte är någon höjdare om du är längre än 180cm. Innan jag köpte min GC så läste jag att det fanns mycket kritik mot bullret i den men kanske de har gjort något med lci-modellerna angående detta? Jag upplever i alla fall inte att min GC är bullrigare/brusar mer än vad F11:an gjorde. Då har jag ändå RFT-däcken som är standard i och med m-sport. Jag har egentligen bara positivt att säga om GC. Och inte bara jag, såg i Vibilägare att GC var den bil som fick högst betyg av samtliga bilar i alla kategorier i årets kundundersökning. |
|
| Jag har kört och åkt med bak i en 4 GC. Den liknar överlag treserien i uppträdande och ger mer feedback jfr med F10, på gott o ont. Körkänsla är positiv, komfort inte. Sen är insteget och utrymmet i baksätet sämre i 4 GC. Var ett tag inne på att byta min touring mot en 4 GC men backade på det pga baksätet och insteget (har barn som behöver assistans att spänna fast sig och efter att drämt huvudet i c-stolpen flera ggr så var det inte aktuellt längre..). Prova själv! | |
| Tack MUC och DLC jag får prova. | |
|
Var förbi och provsatte mig i en GC fram är det ju trevlig men bak var det trångt och int ealls sköna stolar tyckte jag. Passade på hoppade in i en G30 hela den bilen känns som besvikelse. Komfort stolar tar plats det fattar jag men fick knappt plats bakom mig själv då är jag 185 cm inte så super lång direkt. |
|
| Också besviken på benutrymmet i baksätet på nya 5-serien. Ser ju nästan ut som en sjua från utsidan och så sätter man sig där bak och vips, känns det nrymligare i en 3-serie för förväntningarna är lägre där. | |
|
Stämmer catch_me. Jag vill inte vara utan komfortstolar då jag tycker dom är helt underbara att sitta i. Blir lite trångt för mina barn när dom är med nu. Alltså blir min nästa bil en 6 serie GT. Många har delade åsikter om utseende på den bilen men jag tycker den är snyggare i linjerna än en 5 serie Touring. Med komfortstolar i den så är det fortfarande enormt stort utrymme i baksätet och den rymmer mycket bagage. Det är dock ingen sportbil men ett alldeles utmärkt långfärdslok. |
|
|
GC och G30 stod bredvid varandra så jag hoppa in i femman och hoppades på bättre ben utrymme men tyvärr så var det inte. Nä behåller min F10 ett tag till den är perfekt på alla sätt. |
|
| Mården min kusin köpte en 2015 GT 530d med komfrotstolar den är mycket rymlig och skön att åka i fick plats bakom mig själv samt minst 15 extra ben utrymme mycket trevligt. Cool bil men också snygg/ful på något sätt. M pkt ett måste enligt mig. | |
|
Tycker att 6 serie GT är snyggare i proportioner än 5 serie GT. Men det är en sjukt stor bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.