|
|
|
|---|---|
Transocean |
Ser att dessa ibland säljs billigare än Hankook S1 evo2, är dom nånting att ha, den nyss nämnda Hankooken har jag redan kört 4000 mil på min 2018-530e och har aktuell fortfarande 5 mm bak och 4.5 fram. Vilket efter en snabb uträkning betyder att med Hankook S1 evo 2 i 245/45/18 dimension kan man köra c a 7000 mil innan man hamnar under 1.6 mm. Håller Goodyear lika långt? |
|
Enda erfarenheten av F1 Assy3, är att det satt sådana på E39:an när jag köpte den och de hade bra grepp och gick tyst och fint men de slets rätt snabbt...inte riktigt i takt med Conti SC5 men jag tror inte du får ut 7000 mil av Assy3! Var 235/45-17 på E39:an, belastnings- och hastighetskod minns jag inte. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kör med Assy 3 just nu och har kört 3600 mil. Kollar ikväll och återkopplar hur mycket jag har kvar. |
|
| Hunnit kolla :) | |
|
Hej Glömde återkoppla. Fram 5.8mm f rätt så jämnt slita fram då hare jag mätt både mitten och V/H kant Höger bak 4.8mm inre kant 4.9 yttre kant 5mm mitten Vänster bak 4.9 inre kant 4.9 yttre kant 5.1 mitten Då har jag mätt verktyg ( Däckmätare) sedan med sjuktmått. Jag kör väldigt snällt med bilen en del bus när det finns möjlighet ingen trafik eller bilar osv. Så typ nästen 6 mm fram och 5 mm bak. 3600 mil är okey tycker jag då även en Turkiet resa ink extrem värme i Antalya och högfart genom eruropa Synd att detinte var 100% jämt slitet på en och samma däck när det gäller bak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.