|
|
|
|---|---|
|
Hej, Det som inte fick hända har mest troligen hänt. Var ute på en söndagstur nu i helgen och på sista rakan mot garaget tänkte jag blåsa på lite. Körde fullt gaspådrag och körde på 5 växelläget med M-diff, mellan 3-4 växeln så högg det till och växeln tog lite extra tid på att hoppa i. Efter det så har den väldigt svårt att få i växlarna, växelnummret blinkar i displayen och sen slår den i växeln och det låter åt helsike fel. När den väl får i växeln så är det inga problem och har inga felkoder. Men som sagt är rätt säker på att det är växellådan som är körd. Så innan jag börjar sälja av mina organ så undrar jag om det är någon som vet vad som kan vara fel och om det är ny växellåda som gäller eller om det är något annat som kan vara fel? Inget kul avslut på sommaren. mvh. | |
|
Hej FullSend Hur långt har din bil rullat? Är kopplingen bytt? Du får inga felkoder alls? Hoppas för din skull att det "bara" är kopplingen som tröttnat. |
|
|
Tack för svar, glömde skriva det. Den har gått 11000 mil och koppling aldrig bytt. Men har aldrig upplevt att den slirat eller liknande. Kan bilen uppföra sig på detta sätt om det är koppling? |
|
| Med tanke på miltalet och aldrig bytt koppling och utan att kollat felkoder?, gissar jag som lekman att det är kopplingen som tröttnat. | |
|
okej, tack för svar! Får ringa till verkstad och kolla vad dom tror. Om någon har några ideér så får ni gärna skriva här. mvh. |
|
|
Haft samma problem på min tidigare m5 e60, då var det urtrampningslagret som kärvade (original är i alu och kärvar fast, nya delen i plast/teflon). Orignalkoppling 9000 mil ca. Bytte då komplett koppling inkl urtrampningslagret, kostade ca 4000-5000 kr och gjorde bytet själv. Här kan man läsa mer: Länk |
|
| Innan det rasade i mitt fall kunde man känna ett lätt hackande vid växling på lägre växlar, och från stillastående, och en viss tveksamhet hos lådan ibland | |
|
Okej, då hoppas jag att det "bara" är kopplingen. Får ta och snacka med en verkstad då jag dessvärre är född med tummen mitt i handen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.