|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag går och funderar på att köpa en sportbil/gliiiiidarbil. jag har fastnat för BMW 645, då dessa ser ut att vara väldigt prisvärda i jämförelse med exempelvis porsche. Min fråga är: finns det en anledning? :) Jag ser att många får rådet "köp inte BMW645". men om man har en liten budget för reparationer och är medveten om att det kommer hända saker, så behöver jag inte bli så överraskad och besviken. jag tänker mig en bil som rullat under 10.000 mil. få ägare och svensksåld (kronan är så svag, så ingen idé att importera bil tänker jag), ej trä-panel i fram. gärna ljus eller röd klädsel. vad jag förstår (skummat av forumet) så finns det lite "svaga punkter" hos 645an. -Batteriet (elen börjar strula när det börjar bli dåligt) -inre Kylröret - kolla efter blårök -Ventiltätningarna - låt bilen stå på tomgång i 5-10 min. sedan när man gasar så kommer det grå/svart rök -imma på lyktorna Hittade en bra guide: Länk Service-fråga: När ligger de stora serviceintervallen? gissar 12.000 är dyr. Försökt googla men inte hittat någon service-plan. tacksam för lite vägledning i mörkret //Fredrik | |
|
har varit i samma tankar som du. Lånar tråden lite genom att ställa en motfråga. Hur stor skillnad är det mellan 630 och 645 och är 630 mer hållbara? |
|
|
@bmw_Jerry funderar på det med. det är ju ganska så stor skillnad på V8an mot V6an. Tyvärr så är det inte lika många 630 till salu som 645. 650 är ju ett alternativ också, men de är väldigt mycket dyrare. på blocket just nu: 10 st 645, 5 st 630, 14st 650 (cab). denna var intressant: Länk |
|
| Sitter inga V6or i BMW! 😂 | |
|
Stark Industries tack för ditt bidrag! rak 6a? |
|
| 👍 BMWs klassiska! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.