|
|
|
|---|---|
|
Hallå, Mitt första inlägg på sidan och är således inte helt på det klara om jag postar i rätt avdelning. Hursomhelst, jag köpte mig en 320d idag (f31) och har självklart sysselsatt mig med att undersöka bilens finesser halva dagen, och förstår att det kan vara fördelaktigt med ett obd-verktyg för att få tillgång till ännu fler möjligheter och framförallt i förebyggande syfte om och när man behöver "gifta" in något i bilen. Vad jag förstått det som, så ska e-sys och Carly vara de vanligaste alternativen, eller finns det andra alternativ? E-sys verkar inte kosta mer än någon hundring för kabeln och programvaran är gratis, medans Carly går på runt 1000-lappen för dosan och appen om jag hänger med korrekt? Hälsningar, Andreas. | |
| Carly tycker jag har suverän funktionalitet, bra scanner, kodning och motorparametrar. Köpte den för några år sedan då det fortfarande var one off, vill minnas typ €40 + €25 för adapter. Numer måste man tydligen prenumerera på funktionaliteten med årskostnad vilket jag tycker gör den mer tveksam. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.