|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min kära mor körde min bil för 2 veckor sen, då överhettades bilen påvägen hem till mig. Hon stannade, väntade, körde vidare. Sen hemma upptäckte vi att det knappt/var tomt på kylarvätska. Sen har bilen stått i 1-2 veckor för jag har köpt ny bil. Fyllde på kylarvätska, körde i 2 timmar lugnt utan problem. Stadskörning osv. Sen dagen efter körde jag landsväg i 110 och den överhettades. Kylarvätskan var full. Vad kan problemet vara? Har något pajjat för att kylarvätskan var tom och kördes? Isåfall vad? | |
| Vattenpumpen är känt fel på dessa pallar sällan över 20000 mil min gick vid 15000kr. byt termostaten samtidigt då arbetskostnaden inte blir större. | |
|
Årsmodell? Ett vanligt fel på tidiga 325i med n52 motorn är att vattenpumpen lägger av, den är elektrisk. Oklart dock om de brukar läcka också.. Kan ju va så att den börjar ge sig och går ibland helt enkelt.. Kokade bilen när din mor körde så försvann det kanske en del kylarvätska den gången? |
|
|
@pompa_kumla Låter som du säger kanske! @peddan Det är en 2005. Har faktiskt ingen aning om den kokade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.