AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
717

finns det reservhjul i min 335 cab?

Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Har en nyköpt 335 cab och är utan luft i ett däck,inte run flat utan nåt annat påsatt.

Tittade under mattan bak men såg inget...så det blev en taxi.

Är det bara att skruva loss hjulet och lämna in på måndag eller???
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Japp, inga reservhjul som standard på din bil.
em
906
em3
M3 cab -03
Tråkigt....det kan finnas ( ska finnas) en pump som injicerar en tätande massa. Den hjälper kanske, om det är en liten punktering. Är det ett massivt däcksbrott, glöm skummet.......

Om du står bra till, skruva loss hjulet och åk till däcksverkstad, pump med skum kan ev. bara göra skillnaden att du kanske kan köra dit utan att förstöra fälgarna. På verkstaden, gör en koll, byt minst de båda paren däck, fram eller bak, eller alla, på en gång.
em
906
em3
M3 cab -03
......det kan ju också vara ventilen, då kan verkstaden byta den, var noga med hur slitet däcket är....
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jag åkte och tog ur ventil och kollade.Tog med luft ifrån macken men det blev inte fyllt ett uns.
Tog med verktyg för att lossa bultar och ta med hjulet men chi.Det sitter som fan med säkert 20 kilos tryck vid påsättning.
Ringer assistans och bilen hämtas till verkstad.
Med bilen på flaket ser jag att insidan på däcket är ca. 40cm sprucket.
Däcket är nästan nytt men jag körde sakta 500 meter tomt...

Jag hoppas att jag lärt mig nåt.../Dixie tackar för tips.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Länk

Ojdå, mycket information i ovan länkade sida :)
Där skrivs det bl.a. lite om "sidosprickor" och vanligaste orsaken till att detta inträffar(för lågt lufttryck)..

Mvh Janne.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad är det för däck?

Försök reklamera!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Johan:
Om du läser på min länkade sida om orsaker till "spricka i sidan" så framkommer det att grossister nästan aldrig godkänner reklamation på dylika skador pga att orsaken är(allra allra oftast) körning med för lågt lufttryck..

Men visst, möjligheten finns ju att det godkännes ändå, skadar ju inte att prova :)

Mvh Janne
Di
100
Dixie
335i cab -08
318ti compact 03
840cia-96
Jag har läst bibeln idag!!!

Det är nåt skitdäck på nu Lans..Le...19",

Jag har beställt två Hankook Evo 2.

Killen på däckfirman trodde att sprickan beror på att jag kört 500 meter med tomt däck.Undrar om det sitter en spik eller skruv i däcket.En skruv i däcket har jag kört 10 mil med.Klick-klick-klick.

Reklamation är nog tveksamt/Mvh Dick.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.