|
|
|
|---|---|
|
Halloj, har en BMW e39 jag vill bli av med. Sälja eller skrota? Den går bra men ser ju inte helt hundra ut. Pris ifall jag ska kasta upp på Blocket. 520i 150 hk från 1999 Avgasröret hänger och höger vindrutetorkare har lagt av. En del rost. Under 25 000 mil Hjulagervänster bak bytt nyligen, nästan värt det :( ABS-modul bytt mot beg. raparerad och fungerar fint, Ca 8 månader garanti kvar på båda delarna. LADD regulator bytt. Besad till sista december Bilder: Länk Tack på förhand! | |
| Ska tilläga att däcken är skräp, bör bytas omgående. Inga sommardäck tillgängliga, rullar på (noll) friktions däck. | |
|
Tja...nu är ju bilen besiktigad så kan man säkert få 5 lax för den OM du fixar avgassystemet + vindrutetorkaren. Visst, i de bästa av världar så fixar du godkända däck också! I ditt "läge" så spelar det mindre roll vilken sorts däck det är/blir, men som sagt...godkända däck! Begagnatspekulanter i denna prisklass brukar vara känsliga för slitna däck. Men...ja, allt kostar ju att fixa till även fast du kan göra mycket själv och hittar billiga delar s.a.s.. Skrotar du den bara så lär det också kosta. Mvh Janne. |
|
| Okej! Vette fan om jag orkar göra det. Om jag kastar upp den i detta skicka får jag ~2500kr eller ligger det lägre än så? | |
|
Är väl bara att prova lägga ut den för vad du vill ha + lite prutmån.. Normalt sett lättare att sälja om det inte är allt för mycket att göra på vagnen.. Men i den prisklassen så spelar det egentligen inte någon roll,huvudsaken är att den är besiktigad och kan rulla till "nästa garage" för egen maskin :) Men kontrollera vad den billigaste 520 E39 ligger ute för(som är besiktigad) och lägg dig några kronor över det. Du kanske blir överraskad :) Mvh Janne. |
|
|
Jag får göra så. Tack för hjälpen! |
|
| Jag skrotade min senaste E39. Touringen jag ägde innan fick jag 2000 spänn för till slut, obesektad och sönderkörd avgassystem. Hade lika gärna kunnat skrota den också för att slippa alla korkade idiotjävlar som hör av sig när man lägger ut sånt billigt på blocket. | |
|
Tja, jag skulle nog sätta ut den billigt på blocket med ett lågt pris och där förklara att det inte finns prutmån och köparen betalar kontant och hämtar bilen själv... Men troligen är det småpengar i värde! Det som är positivt är att den är besiktigad och det gör att det oftast finns någon som är intresserad av bilen. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Auktionera den. |
|
Men....den är ju vit!!!ovanligt!!!(snyggt) Mindre rost än min..ok trista fälgar, Men testa 10000.. Den har ju inte ens gått 30000.... |
|
|
Hej! Jag sålde en 528iAT i vintras, obesiktad och med kass topplpckspackning samt lysande ABS-lampa. Fick 2500 efter ett Par veckor på blocket, hyfsat många som hörde av sig och lite förvånande ändå ganska vettiga människor. Du har fördelen att din bil fortfarande är besiktad och körbar, så några tusenlappar borde du ändå kunna få för den, min erfarenhet säger att allt som är besiktat några månader och inte dräller av uppenbara fel är hyfsat lätt att sälja. Omkring 5000 är nog inte orimligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.