|
|
|
|---|---|
|
På min F20 uttagen december 2016 har jag upptäck små rostbubblor i skärmkanten fram på båda sidor. Det är nedre delen i området där stänkskärmen ska sitta. Det sitter ett plastskydd där men det täcker inte hela plåten för stensprut. Hur ser era bilar ut? | |
| Både F2x och F3x är ganska hårt utsatta i det område du beskriver samt på tröskeln/sparklådan. Jag har åkt på ett antal stenskott där under mina 6 år men alltid behandlat dem kort efteråt, så ingen rost. Däremot hade jag ett par galvblåsor i mina skärmar som syntes kort efter bilen var ny och det åtgärdade bmw. Så här i efterhand ångrar jag lite att jag inte monterade stänkskydd fram (på en bakhjulsdriven bil!). Men det fanns inga snygga alternativ då. Nu är det annorlunda med snygga alt som jag inte skulle tveka över. Ett annat ställe som är utsatt är underkant av framdörrarna. Håll även koll där.. Har aldrig haft en bil som är så utsatt för sprut i skärmar och bakåt från framhjulen, inte ens de framhjulsdrivna bilar jag haft har detta beteende. | |
|
Ja jag var naiv och skippade stänkskydd på denna då jag tänkte att eftersom bilen är designad så här så kan det väl inte vara så känsligt. Jag har nu beställt stänkskydd fram men nu måste jag åtgärda rosten på bästa sätt. Se bilder. Länk Länk Länk |
|
|
Har precis fått ny bagagelucka på min -15 F20 de tog det på garantin inget problem alls Så det är 3dje bagageluckan jag fått på garanti från Bmw 2 på mina E 61or och nu denna Ha deT |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.