|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu köpt en e34 518i och den skuttar och rycker fram och jag vet inte vad felet är då det aldrig har hänt mig förut och skulle jätte gärna få lite råd vad det kan vara. Men den skuttar fram på ettans och tvåans växel om jag kör normalt med bilen men om jag halv slirar på kopplingen men den beter sig helt normalt när jag backar. Och om ni undrar varför jag köpte bilen så va det för att den va riktigt billig😂 | |
|
Hej! Kan vara "lite av varje" :) Är kopplingen + svänghjul bytt nyligt? Den motorn är visserligen inte av den "vridstarkaste sorten" och därmed kan den också vara lite känslig på kopplingsingreppet vid start, men den ska absolut inte "skutta" vid starter ändå. KAN vara lite slitet svänghjul, "in worst case scenario", eller någonting med slavcylindern eller annat "kopplingshydraulikaktigt". Även slitna motorfästen eller kanske växellådsupphängning..bl.a. Mycket gissningar, men kanske en början i ditt felsökande i alla fall.. Mvh Janne. |
|
|
Kolla efter sprickor i slangar mellan luftmassemätare och gasspjäll etc. Motorn rör sig lite när man kör och då kan det läcka in luft som stör motorgången till och från. Det märks mest på låga växlar. // Magnus |
|
|
Tack för svaren ska börja kolla imorgon när det är lite ljusare ute👌 |
|
| De låter som silent blocken (silent bussningarna i bakvagnen) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.