|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Eftersom flera tillverkare rekomenderar 5w30 och oljan har blivit dyrare så letar jag efter alternativ till aral 0w40 och byter dessutom vid 1000 mil och acea c3 ll04 är det jag ska ha . Vad gar ni som servar själva för oljetankar ? Hittade denna . MANNOL Longlife 504/507 5W-30 7715 som känns rätt till min x5 f15 3,0d 190kw . Mvh | |
| Motuls oljor är riktigt bra till bra pris. | |
|
MANNOL Formula Excel 5W-40 7923 Var kan mannlöoa denna oljan. e23power |
|
| Q8 Formula V 5w30. Köper den från Swedol på 20l dunk 1376ex moms. Står LL04 B48 test. | |
|
Blev denna oljan. MANNOL Longlife 504/507 5W-30 7715 . Kör inte longlifeintervall utan byter efter 1000 mil. Köpt av levoil genom ebay men finns att köpa hos weboil.se med. e23power |
|
|
Ska utvärdera och lyssna. Idag ⁷är det tyst från skrammel och ljud från kamkedjan och vid minsta misstanke om högre ljud så blir det castrol 10w40 magnatec i fortsättningen till n57an e23power |
|
|
Magnatec är väl känd som en olja som inte ventilerna gillar. Köp en kvalitetsolja istället. Finns mycket att läsa om detta. Googla tickande motorer n52 bmw. |
|
|
Har kört med aral 0w40 supertronic 10000 mil i min x1 23d . Har nu köpt en x5 3,0d 258hk 2015 och startar på 19500 mil . Känns som oljor är en jungel idag . Hittar inte aral 0w40 ll04 står slut på lager . Firman som sålde bilen skulle serva men indikationer visar att jag inte litar på dom OBS var inte på bmw i Trollhättan utan firma i Göteborg. Därför blev det ett oljebyte direkt. Och kommer. Serva själv så jag vill nog ha 5w40 ll04 c3 av någon product. Mobil 1 och castrol edge är ju störst och även dyra . Sen finns det ju en massa att välja på ! Castrol magnatec c3 , liqui Molly toptec 4100 , mannol Formula Excel 5W-40. 7923 , byter alltid olja+ (mann) filter vid 1000 mil . X5an är fullservad (varje år) på samma bmw verkstad i Trollhättan sen ny . Går tyst och fint i motorn . Motul tycker jag är mc olja. Men motar gärna tips och erfarenheter . e23power |
|
|
Jag kör Rowe 0w40 uteslutande nu på alla mina bilar efter jag läst tester på Länk LL01/04 godkänd dessutom, mycket ester i oljan, klassiskt recept. Får extremt bra utfall och ligger i topp men också bra prismässigt. Körde uteslutande Motuls 300V tidigare men tröttnade på dom korta bytesintervallen pga runt 600mil/byte. |
|
|
e23power. Googla på Johan B här på forumet. Han är inte med oss längre här och det är synd för då fick man ett svar direkt. Motul använder (tror jag) de flesta vid service till Lambo. De väljer den framför den egna koncernens olja. Jag och Johan hade en diskussion om denna som även en representant från Motul klev in i och hade en del viktiga förklaringar om oljor. Själv har jag också kört med Aral Supertronic men jag tror nästan de har slutat tillverka den och dessutom tog de bort BMW klassningen på den. Nästa byte blir nog Motuls BMW specific i min Z4. Men som sagt. Det är en djungel där ute och är det BMW LL04 ska det inte vara något problem. Eller? / Peter |
|
|
lanab: Rowe 0w40 är inte LL04 klassad. / Peter |
|
|
Det här är också två väldigt bra oljor. BMW Longlife-01 Länk BMW Longlife-04 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.