|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Skulle nog vara orolig om oljan är fortfarande ljus efter 1000 mil. Att den är svart tyder på att den gör sitt jobb, renar motorn från skit. |
|
Transocean |
Ja, kan bara instämma. Byter efter c a 1500 mil och oljan är alltid svart. Men vid det allra första oljebytet var originaloljan från fabrik genomskinlig. Då hade bilen gått totalt 2200 mil var av c a 600 på el. Har aldrig sett så rent motorolja förr vid dom milen. Vet inte vad det är för olja BMW använder som "första olja"? Måste ju inte vara samma som säljs i 1 liters flaskor under namnet " BMW- original"? Castrol Edge 0W-30 blir i alla fall svart, Mannol som jag numera kör med också. |
| Vad tror ni om Mannol 7719 Länk | |
Transocean |
Till vilken bil ? |
|
Tänkte bara generellt då det står den är oem och LL-04. Motsvarar den Aral SuperTronic 0W-40? Annars är jag bara ute efter en olja som är ok för partikelfilter, har en Suzuki SX4 1,9 Ddis. |
|
Transocean |
Bara att köra på. Den är C3 klassad alltså godkänd för PDF. Mera info finner du här: Länk Mannol har jag åkt med i ca 20 000 mil de sista åren med både 320d och nu med 530e. Inga problem och kostar bara halvparten av vad Aral/Castrol (samma firma) kostar. |
|
Länk LL-04 klassad och grymt bra pris just nu när det är 40% iaf. 42kr/l om man köper en 10l dunk. |
|
| Jag har brukat köpa motorolja på mapodo.de och de har varit bra, prisvärda och har ett sortiment som funkar för mig. Men de har ändrat sina betalningsrutiner sedan jag handlade där senast, så jag kan inte få köpen att gå igenom. Vilka andra liknande tyska näthandlare har ni bra erfarenhet av? | |
|
motoroel100.de levoil.de oeldepot24.de Har funkat för mig. Har handlat av den förstnämnda de senaste gångerna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack Johan B! | |
|
motor-oel-guenstig.de amazon.de amazon.se Länk 10l Energy Combi LL 402:- fri frakt direkt från amz Tyska auto motor&sport verkar hålla denna Mannolprodukt högt Länk "Das Mannol Energy Combi LL ist Sieger in der Preis-Leistungs-Wertung. Es ist das beste Öl in der Viskosität, das vor allem bei Kälte gut funktioniert. Auch die Additivierung ist gelungen." Total Quartz Ineo Long Life 20l 968 kr, 48 kr/l med BMW LL-04 officiellt godkännande Länk |
|
| Johan B: Hur fungerar det rent praktiskt att handla av exvis motoroel100.de? Är det betalning med kort, fylla i adress och sedan står grejerna utanför dörren efter några dagar? | |
|
Shortlegs, jag har betalat med Pay-Pal och efter några dagar har man försändelsen levererad hem till dörren - bor i villaområde...man kan även välja att hämta paketet hos ombud (det valet görs gentemot transportfirman som levererar i Sverige - har varit postnord senaste gångerna). De har varit snabba med leveranserna. Oftast tar det längst tid när väl paketet kommit till Sverige när Postnord börjar hantera det...men det har aldrig tagit mer än en vecka när jag har beställt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Blev förvånad när jag såg att varken Mapodo eller Levoil har Aral Supertronic 0W-40 i 20L dunkar längre. |
|
Här finns den. Dessutom billig och bra att beställa ifrån / Peter Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Hittade den tack vare Joahn B's inlägg ovan! Så en 20L dunk är beställd nu. Tack! |
|
Klicka hem 16 liter till vagnparken från motoroel100.de. Det var något strul med paypal just då så jag körde en förskottsbetalning via banken. Allt funka utmärkt! €16 i frakt känns helt okay för 16 liter olja. // Magnus |
|
|
Varken Aral Supertronic 0W-40 eller Fuchs Titan GT1 5W-30 finns i lager. Är bästa möjliga motorolja (för B57O) kanske rentav Motul 300V Power 5W-40? |
|
|
Hej! Satt och funderade själv på att beställa lite olja från tyskland inför kommande service och ett extra intervall själv, såg på motoroel100.de att de har en Shell Ultra med BMW LONGLIFE-04 klassning för 6 EUR / Litern , såg ju ut att vara rätt svårtlaget ? Länk |
|
|
jag skickat förfrågan om Aral 0W40 till motorel. Men vad tror ni om det nya Aral 5-30 Longlife III? Jag kör N52 motorn o precis bytt olja (Liqui Moly Hightech 5W40) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.