AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
358

Multirem / Servopump

Ic
42
Icaros
335 Cab -08 (E93, N54)
SAAB 9000 2,3T A50
Hej!

Multiremen har gått av och efter lite uppstädning har jag upptäckt att servopumpen sitter löst.
Har även hittat en video på YouTube som visar EXAKT samma fenomen (dock utan ljud eller övrig förklaring), blir därav lite undrande vad orsaken kan vara då det tydligen är flera än jag som råkat ut för detta.

(Den saknade bulten verkar inte avslagen, utan bara saknas, de bakare har jag ingen aning om)

Någon som vet om det går att komma åt de bakre bultarna uppifrån eller om det ska ske från undersidan, samt några tipps hur det ska gå till och/eller om man måste ta bort A/C pumpen eller något annat för att komma åt?

Undrar även även om bultarna i sig, som jag gissar är någon form av ALU legering.
sådana ska väl inte återanvändas, måste man köpa dessa via BMW eller sourcar man dessa via någon annan kanal och brukar dessa köpas i kitt eller löst???

Sist men inte minst, har set att många använder en så kallad "Quick lift" för att lyfta bilen, någon som vet om dessa går att hyra i Stockholmsområdet?
Eller om någon runt Täby med omgivning skulle vara intresserad av den galna iden att dela på en sådan?

-----------
Joakim E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.