|
|
|
|---|---|
|
Hejsan BMWvänner. Jag är en lycklig ägare till en X5’a av äldre modell men med en underbar motor. Har haft mycket problem med den men har betat av problem och har bara ett problem kvar. Komfortstarten. Den får ibland för sig att helt enkelt inte funka. Tändning och allt går men när man vrider till startläge händer inget. Efter kanske en timmes försök så hoppar den igång som vanligt. Sen går den problemfritt i 100mil eller så och sen kommer det tillbaka. Jag har bytt botten på tändlåset och satt i en ny startmotor och nytt batteri. Tänkte först att det kunde vara larmet eller nycklarna men bilen visar inga problem med detta på datorn. Min tanke nu är att det kan vara relät till starfunktionen. Hittade den i boxen mot brandväggen i motorutrymmet. Dock skulle jag behöva input. Att bara resonera med mig själ gör mig galen. Nån som har nån teori? | |
|
För massa år sedan hade jag en Volvo 744 turbo, bilen var bara ett par år gammal men hade liknande problem som din. Kul när man bogserat den till Volvo och dom ringe på eftermiddagen och hittar inga fel, bilens startar varje gång.. Visade sig att ett bränslerelä klibbade ibland. ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.