|
|
|
|---|---|
|
Förstår inte att man "drar ned miltalet" på ett gammalt objekt där det inte(knappt) finns pengar att vinna på det bedrägeriet.. Kontrollerar man detta objekt på car info t.ex så visar ju senaste besiktningen över 25000mil! Länk Nu i annons 19000mil :/ Mvh Janne. | |
|
Nja, skulle nog tro att den är inlagd i fel körsträckeklass hos blocket bara...kan inte se att säljaren skriver att bilen gått 19.000 mil i annonsen. Vore väldigt konstigt och lite korkat att mätarskruva en sådan bil...men visst mätarskruvare är kanske inte de skarpaste knivarna i lådan... ;) Priset känns väldigt högt med tanke på skicket tycker jag. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tja,kanske är så, men jag skulle då ändra annonsen direkt om det är fel mätarställning i annons oavsett orsak. Ok, bilen har kommit ut idag så..vi får väl se. Mvh Janne. |
|
| Ja precis det e inte helt ovanligt att äldre bilar hamnar i ”fel milkategori” | |
| Du skall nog inte bli förvånad över dumheten hos bilbedragare... | |
| De e ju bedragare klart d e dumma :) | |
|
Tröttsamt! Ni som utgår från att säljaren är bedragare och dum, har ni ringt och kollat med säljaren och bekräftat att det är skruvad mätare?! I mina ögon är det dumhet att anta saker utan att ha fakta på bordet! |
|
|
Tröttsamt, dumt eller vad som, tycker det är märkligt hur som helst att inte ändra mätarställningen i annonsen när den är uppenbart felaktig av någon anledning. Visst kan det vara av nonchalans som den felaktiga mätarställningen är kvar, men det är en viktig del av en annons att se till att mätarställningen visar rätt...och grundläggande för en värdering av ett objekt i ett första läge. Skulle jag ha lagt ut en annons så vill jag ha så mycket rätt i annonsen som möjligt, INNAN folk börjar ringa i "onödan"... T.ex frågor om varför mätarställningen i annonsen är felaktig! Mvh Janne. |
|
|
Han har ju inte skrivet fel miltal, bara lagt in den i fel intervall. Kanske bara för att den ska komma upp på Blocket för de som söker bilar upp till 20.000 mil. Och sedan talar han om för spekulanten att den gått längre och hoppas att spekulanten stannar kvar ändå. Skrämmer bort vissa men ger absolut fler spekulanter. Jag försvarar inte det på något sätt, men ger en möjlig förklaring som inte är speciellt konstigt och det är inte ohederligt om han informerar senare. Bara dumt och speciellt på det objektet i det skicket. |
|
|
Spekulerar vidare.. Tja, finns många sätt att missleda folk att ringa och bli intresserade av sitt objekt, men att "försöka fånga" presumtiva köpare med att börja skriva medvetet fel mätarställningsintervall(om det nu är så) är åtminstone i mitt tycke "att lura folk" om än i den mindre skalan (förutsatt att han sedan nämner den rätta mätarställningen i telefonkontakt). Mvh Janne. |
|
|
Spekulerar också vidare då... Samma metod som flertalet fastighetsmäklare använder. Då med priset. Dvs lockpriser. Annonserar pris under förväntat slutpris för att få fler spekulanter till visningen... Seriöst? Det kan diskuteras, men vanligt. I alla fall i storstadsregioner. Så varför kan inte svaret vara att säljaren tänker på samma sätt med sin Blocketannons eftersom han inte skrivit ut felaktig mätarställning. Och igen, jag säger inte att det är så eller jag försvarar inte metoden. Men ger bara indikationer på att det inte behöver vara ett medvetet mätarfusk utan att säljaren bara medvetet vilseleder fler spekulanter in till annonsen. |
|
|
Jo, förstår precis vad du menar... Ska väl avsluta? att bara skriva >> "Medvetet vilseleda" är att lura folk, vilket jag inte tycker är ok! Kanske naivt i dagens samhälle, men så tycker jag iaf. Men visst, vi(jag) vet inte 100% hur det kommer sig att mätarintervallet är fel, men jag gillar inte att lura in folk på någonting vilket i detta fall kanske är anledningen.. Mätarintervallet BORDE i nuläget vara ändrat i annonsen om så icke är fallet, tror jag. Mvh Janne. |
|
|
Janne T, försvarar inte säljarens beteende och kritiken var inte riktad mot dig! Säljaren kan mycket väl valt fel intervall medvetet, men kan faktiskt också råkat välja fel och faktiskt inte sett det själv än! Han anger ju som sagt inte miltal i annonstexten. Men att per automatik genom att vara någon sorts självutnämnt expert kalla folk för bedragare och dum utan att kollat upp fakta är så fel i mina ögon! |
|
|
Är det du som är säljaren? :) Va väl mer menat att det finns många bedragare inte att just denna är det. Men ber om ursäkt om inte forumet tål lite ironi |
|
|
Inte heter jag Robert Andersson inte! :) |
|
|
Åja, om du luras med mätarställningen kan du väl luras med namnet också! ;) :DD Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Fan, att du kom på mig Johan B! :D |
|
|
Tycker ändå att annonsen är mer av det ärliga slaget. Med den rubriken och annonstexten spelar miltalet knappt någon roll alls. Det är en GDS-bil för 10000, kan prutas till 5000? Miltalets riktighet spelar däremot större roll om bilen är fem år och gått 5000 mil, typ. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.