|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, som många andra på det här forumet har även jag problem med att min F11 säckar ihop bak med jämna mellanrum, men hittar inte någon som har exakt samma problem som jag har. För mig säckar vänster sida först, höger kommer senare men inte lika mycket. När man startar bilen så pumpar den upp och fungerar som förväntat. Kan nämna att jag har en liten backe på min uppfart som bilen står på. Det är nästan så man kan se bilen sjunka ihop. Står bilen på plant underlag kan den stå flera dagar utan att det syns något. Har varit på gång att beställa nya bälgar flera gånger, men funderar på om det kan vara någon nivåreglerare som spökar? | |
| Ventilpaketet kan ju krångla. | |
|
Vanligast är att bälgarna är kass |
|
|
Någon som har länk till ett ventilpaket? |
|
|
Blir nog förövrigt Bälgar från Arnott, någon som har erfarenheter av dem? |
|
|
Sök bland trådarna på 5-seriedelen, det finns en tråd i alla fall som är lååååång och många där har bytt till Arnott och verkar nöjda. Niklas Fransosen |
|
|
Vi är några här som köpt Aerous. 3100 inkl frakt. Verkar hur bra som helst. Verkar vara som originalet i hårdhet. Bytte bara på en sida. Märker inget konstigt. Länk |
|
| @zeb1970: dessa Länk ser ut likadan fast minst 3 gånger billigare (850:- för paret) | |
| Vet att vissa klagat på arnott blir lite hårdare än org. | |
|
Wow. Dom var ju mycket billigare. Hur 17 kan dom vara det. hade nog varit värt att testa. |
|
|
@George: Bra pris!, vet du någon som testat? |
|
|
Hej. Jag har köpt något liknande till min bil. (Samma prisklass) Jag hade problem med anslutningarna så jag beställde org nipplar via ebay och nu funkar allt som det ska. //jimjam |
|
| @springskinka: yes, min son:s F11:a, han är jätte nöjd! man måste använda de nya nipplar som följer med. | |
| @zeb1970 : alla lokala butiker i Europa som har dessa modeller sätter ett högre pris eftersom de namn ge dessa till sitt eget märke typ Aerous. | |
| @jimjam1: vi använde de medföljande nipplarna, ni skruvade in med fingrarna tills det blev stopp och inte gick längre, sedan med verktyg ca max 90 graders medurs. | |
| menade "vi skruvade in.." | |
| Bytte till Arnott igår och bilen blev betydligt hårdare. Något som jag uppskattar då jag tyckt att bilen alltid varit lite för mjuk. | |
| De som är billiga (no name) är också något hårda efter bytet jämför med de original men kan vara så eftersom de är nya och mjuknar senare (?) | |
|
Då han man äntligen bytt bälgarna efter att de har legat i källaren en längre tid. Fick bli prisvärda från Tyska ebay. Svängde förbi Biltema på vägen hem, när jag kom ut så hade den sjunkit ihop igen. Suck. Förmodligen så ligger felet på kompressorsidan, jag har hittat två misstänka bovar som man kan kolla på. Frågan är bara om det är värt det eller bara att byta hela kompressorn på en gång. Någon som har några ideer? Solenoiden som släpper ut luft vid övertryck: Länk Nivåregleringshuset: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.