|
|
|
|---|---|
|
En, i mina ögon, väldigt fin Z4. Möjligen lite udda färgkombo samt Italienimport (dock med sätesvärmare). Men är den inte VÄLDIGT dyr...? Värderingar jag gör via nätet indikerar nästan 100 för mycket... Antar att en Italienimport har ett sämre rykte/andrahandsvärde än en dito från Tyskland...? Länk | |
| Det har sålts flera fina ex för väldigt mycket mindre pengar... | |
| Då är jag inte helt ute och cyklar när jag menar att priset är 80-100 fel...? | |
|
Ovanligt med en -16, många av de andra är väl -11. Modellen i sig kom ju 2008 så det är ju en bilmodell som inte direkt upplevs som purfärsk. Jag tror det blir svårt att få ut de där pengarna. Finns mycket annat att välja på, den där Z4 blev ju inte superrosad som förarbil direkt och köper man en beggad roadster för nästan 500' så ska den ju vara rolig att köra! |
|
|
Har ägt en E89 tidigare och ångrar att den såldes. Vill nu hitta ett fint exemplar för att behålla lite längre. Men jag är inte beredd att betala vad jag tycker är överpris för detta ex. Vill inte ha svartmet och eller manuell och då går många bort. Den är tillverkad -15 men jag antar modellår -16... |
|
|
Det är som du säger. Den känns bortåt en hundring för dyr. Dessutom börjar väl säsongen gå mot slutet så jag antar att det är lättprutat om det inte är någon som tycker den är prisvärd och slår till. Jag gjorde affär med Platinum Cars och jag tycker att de känns jäkligt seriösa. Så åk dit och förhandla, ge bud och åk hem. / Peter |
|
| Den modellen fanns inte med manuell vad jag vet. | |
| Det stämmer kanske att 35is inte hade det men jag kan även tänka mig "vanliga" 35i och den är jag ganska säker på fanns med manuell. | |
|
Enda manuella z4 3,5 jag sett lite skum utrustning kanske utan sport stolar! Länk |
|
|
Hej Har börjat titta efter en Z4 och har en lite frågor som kanske nån här på forumet kan, vad skall man vara kolla på en -09 som rullat närmare 20 tusen mil med 2,3 liters motorn,är plåtcaben nåt som kan vara utslitet i den, och hur är det med motorn finns det några kända fel. |
|
|
Hej, Det du får räkna med ifall du köper italienimport är ett förmodligen helt rostfritt underrede och fräscha bromsrör ; ) |
|
| Och i nio fall av tio ingen sätesvärmare om du köper en italienbil! :D | |
|
Har en Z4 35i med DKG -09 och är fortsatt helnöjd över min sommarleksak. Jag köpte den av en kille som plockat in från Italien så det blev noggrann koll via BMW om dess historik. Nu 6 år senare så kan jag sammanfatta tämligen bekymmersfria sommarmil. Ett batteri är bytt. Beträffande elsäten så är det ärligt inget jag saknat under den period (mars-sept) jag kör bilen. Nä det gäller växellådan så tycker jag ärligt att den gör sig bättre med DKG för att kunna fokusera fullt ut vid aktiv körning. Prova en med DKG innan du går vidare för manuell låda. |
|
|
Vilken motor är att föredra på Z4 3,0 eller 3,5 tänker årsmodell -10 till -12 |
|
|
Varför inte testa båda motorerna på bilfirmor....Kommer ihåg när jag köpte en Z4 2.5...då testade jag en 3.0 först. Jag tyckte att 3.0 hade lite för vasst motorljud....kan ha varit nåt hål i insugsbälgen oxå Izzy |
|
| En detalj är ju hur växelspaken ser ut på automatisk låda. Ser lite ålderdomlig ut på 3.0. | |
|
Jag bytte ut originalknoppen på min 2.5 -03a till en modernare ...gamla var en nött beige läderknopp och den nya var i svart o krom ...gjorde susen Izzy |
|
|
Jag tänkte kanske lite på driftsäkerheten ibland blir ju inte motorerna inte som man kanske tänkt sig,så efter ett antal mil ploppar det upp problem som man inte vill ha på gammal bil utan några försäkringar. |
|
|
Hej, Jag hade en 2003a...den var som ett kassaskåp...inte ett fel på 4 år. Innan dess hade jag en MB SLK320....den hade problem hela tiden...mest vacuumslangar som sprack...varav en slang som satt limmad inuti insugningsröret. Gällande BMws 2.5 litersmotor så skulle jag kolla följande....finns säkert mer att se på... 1.) Är tändspolarna bytta vid 10.000 mil?...de börjar strula ungefär där 2.) Är ventiltätningarna OK?..ingen oljerök eller olja i motorn 3.) Olja i motorn....en sån BMW springer jag ifrån...kan kosta vad som helst i slutändan...hade en 525a som jag ägde...spelade ingen roll vad verkstan bytte...till slut skar motorn Izzy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.