|
|
|
|---|---|
|
E91an fyller snart 10 år (har bara gått knappt 9000mil) och skulle gärna vilja fortsätta ha den maskinförsäkrad men har inte hittat något försäkringsbolag som erbjuder maskinförs >10år. Fler mil kan jag hitta hos flera bolag men ännu ingen en erbjuder mer än 10 år. Någon som kan tipsa om försäkring som passar mig? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 | |
| Jag känner inte till något och en utmaning för dig blir ju om det enda bolag som erbjuder maskinskada över 10 år är mycket dyrare än de andra. Då kanske det är bättre att ta de pengarna och sätta in en på ett konto och spara dem tills dagen något händer. | |
|
Att värdera sannolikhet och konsekvens för om man behöver utnyttja försäkringen mot försärkingens pris är ju inget unikt i min situation, så gör man väl med varje försäkring man väljer respektive väljer bort. Jag tror och hoppas inte något händer men det kan hända kostsamma saker och därför kan en försäkring få kosta lite för min situation. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Bara nyfiken fråga...hur tänker du med försäkringen på 03-cabben? Är det hel, halv eller bara trafik? em3 |
|
|
Jag har helförs på den också men där har jag tex ingen Xdrive eller turbo som kan rasa. Cabben har jag helförs och helt medveten om att den inte täcker maskin - men om jag skulle krocka själv med en älg så gäller försäkringen på den. Sen är ju inte cabben lika mycket värd som E91an heller, fast det kanske ändras, välhållna e46cabbar verkar ju gå lite uppåt i pris (inte minst M3 cabrios). Dessutom var inte helförs på cabben så våldsamt dyrt heller. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
| Min poäng är ju att det verkar vara så få bolag som erbjuder det, så risken är att om du hittar ett är det oskäligt dyrt. Men om du inte hittar något och du har letat så kanske det inte finns. | |
|
# 325cabrio, ja, kanske de stiger i värde, men är det värt helförsäkring och dess premie, varje år? em3 |
|
|
För mig var priset så pass lågt att helförsäkra E46an att jag gjorde det. För mig är det värt det, därmed inte sagt att andra skulle resonera på samma sätt. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Jag förstår, det skiljer nog en hel del på helförsäkring mellan 330 och M, bara halv skulle kosta mig en 6-7 tusen, hoppar den..... em3 |
|
|
......men trafik var BILLIG, lägre än en Renault Clio -02!!!??? Snackade med TH, men de kunde inte förklara hur "algoritm-Nissarna" hade tänkt där... ( 2.100 per år i trafik för M3:an...använd c:a 6 månader, inte mycket...) em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.