|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Jag har en 540i - 02 i då som rubriken lyder så har jag problem med växellådan. Den har gått in i fail mode. Kollade med inpa vad de var för fel o den säger Eds3. Har provat att ta bort felkoden men kommer tillbaka lika fort igen. Även prövat med nyladdat batteri, hjälper inte heller. Även kunnat läsa ut på inpa att den har fastnat på 4 växel o de ska tyda på de är nått elektriskt fel. Nu till min fråga, hur mäter jag upp dessa eds, vad jag förstått mäter man ohm o de kan göras vid kontakterna vid tcm. Men hittar inget bra elschema på kontakterna. O kan man via inpa försöka köra eds manuellt. Mvh Peder | |
|
Borde de inte gå att titta dina adaptionsvärden med inpa likt ista? Då kan du se fill times och mbar. Du lär du se om den solenoiden skiljer väldigt mycket från de andra. Här har du lite läsning om zf5hp24-lådan som sitter i din bil. Länk Hade provat byta olja och den solenoiden, alternativt alla solenoider, finns kit att köpa på eBay. |
|
|
Oljan i växellådan byttes förra året. De jag tänkte är jag skulle göra de smidigt för mig o mäta först uppe vid kontakterna i motorutrymmet de 134 pins, men jag behöver veta vilka pins jag ska mäta på först. Tänkte göra de innan jag river ner oljetråget. Se så alla ledningarna är bra o hela. Men behöver då lite hjälpa vilka man mäter på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.