AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.145

Vandaliserade M3:or

Sida 1 av 2
Crusty
Hej allihopa!
Nu e jag nyfiken på en sak!
Man läser ju jämt o ständigt om dessa vandaler som förstör andras BMW bilar.
Många M3:or oxå. Men ni som äger M3:or som har blivit
repade, stulna delar, stulna o.s.v ´var bor ni?
Jag e nyfiken för jag bara undrar om man nu skulle hosta upp 150.000:-, var man kan vara lite säker!
Bor ca. 2 mil utanför Malmö, o i Malmö vet jag att det förekommer en hel del stölder o förstörelse etc.
Men av alla som blir drabbade av sådant här, hur många bor i mindre orter/städer??
Drömmen är en diamantsvart M3 3.0 nämnligen!
Men alla tråkiga historier här på forumet skrämmer en!!!

///Crusty
Crusty
Ingen som bor i en liten ort/stad??
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Tjena jag bor i Bara och har aldrig haft problem. Problem kommer om man lämnar bilen ute över natten speciellt i Malmö. Om du vill ha en nyskick-m3 3.0 så köp min den är 100% i allt och du kommer aldrig att ångra dig. Kolla Länk

Mip
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
hej mip!

Jag bor också i Bara! Vart i bara bor du?
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
Crusty: Min flickvän bor i Svedala. Hon har en dakargul M3:a. Under de två åren hon haft den har hon blivit av med två par speglar när den stått parkerad på hennes uppfart. Detta trots stöldmärkta speglar!
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Bor nära 2:a macken sett från malmö.
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
mip: då har du sett den vackra b8:an som står utmed malmövägen =)

Var det dig jag låg efter idag? Du (?) svångde ut vid Q8 mot Malmö, jag kom från Klågerup. Du har DTM-pipor eller?
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Japp har sett den men fattar inte att han låter den stå i regn och förfalla. Den ser inte så välskött ut, konstigt när man äger en så speciell bil. Är det du som köpt en blå supra mk4 ? har sett en sån runt Bara. Hur går den, hade vatt ball o dra nån gång, är själv lite sugen på supra så jag kollar gärna in din nån da'. Ja det var säkert min bil du såg igår, ja tog en liten nöjesrunda vid 21-tiden. Vem äger en grön M3-GT i bara??
cl
185
clyzzon
330i Touring -03
Crusty: Bor i Kristinehamn, ligger ca 4 mil söder om Karlstad i värmland, här förekommer det en hel del stölder måste ja säga, själv har ja "bara" råkat ut för stöld på backspeglarna, än så länge. Men många andra är drabbade oxå, verkar inte som polisen gör nått åt saken, det värsta är att man vet vilka det är, men vad göra?

/mvh clyzzon
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
mip: det är min polare som har köpt mkIV. Han har ställt av den för vintern men den går riktigt bra kan jag intyga. Han har runt 450 pållar, men tyvärr automat..

Jag har köpt en -92:a, d.v.s. en mark III.. Går bra, inte så bra som M3 men bra.

Har sett en GT i Bara en gång, han körde på banvägen mot macken, har dock ingen aning om vem som äger den.

Killen med B8:an känner jag litegrann.. Den har gått nästan 22000 mil och är som du säger inte i toppskick. På första servicen efter han köpte den varande de honom för att kardanen hade sprickor (jag vet, det låter sjukt) vilket han ignorerade. Kardanen small och slog sönder delar av diffen enligt honom själv..
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
OJoj den B8:n vill ja inte köpa. Va det du som låg o tryckte bakom mig igår vid 21 tiden mot malmö???

Mip
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
mip: jepp =) jag trodde det var du så jag tänkte att om jag trycker lite nära så kanske du blir irriterad och kommer ihåg det när jag frågar dig här på forumet =) hoppas du inte tog illa upp..! själv hatar jag när folk ligger och trycker 10 cm bakom.. då kan de gott få mina stenskott...
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
står den bmwn kvar ännu vid svedala????? DEN SÅG JAG FÖR 3 VECKOR SEN JU

mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Nejnej jag tog inte illa upp. Men hade jag haft lite oljetemp hade du inte kunnat hänga på... :)

Mip
Ra
448
Rantzow
520d M-sport F11
320d LCI E91
mip: vem vet, vem vet =) de däringa suprorna är några luriga bilar.. det ryktas om chiptrimmning av turbon som normalt laddar 0.4 bar upp till 0.9 bar.. jag säger inte att jag har det med man vet aldrig =)

Den andra blå Supran som min kompis har däremot.. den går som ett skott.. Synd bara att han åkte på nya bakdäck á 4900 stycket..

kingen: om du menar den svarta B8:an utmed Mälmövägen från Klågerup till Malmö vid Q8-macken i Bara, så, ja! Tyvärr. Den har varit till salu under ett halvår, men killen sa till mig att han hade gett upp nu.. Tror han begärde 195 000 på slutet..
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
GT:n i Bara är säkert denna, handlaren som säljer bor där.
Länk

Det där med folk som ligger 10cm bakom är ett intressant när man kör M3, händer nästan dagligen för mig oftast är det T4:or och Aeros som vill pröva lyckan, brukar lösa sig när oljetempen kommit upp en bit ;)
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
menade den som jag såg vid svedala men den e nog borta nu!!!!!

sc
637
schumi
e30 318is -90
en kompis till mig köpte en m3'a och redan första dagen fick han bilen vandaliserad. bilen stod inlåst i ett garage. dock ett garage som gäller för en lite större hyreshus.
någon hade dragit en nyckel hela vägen runt bilen och ställt sig på avgasröret och hoppat!!!! så att det blivit förstört. att sen avgassystemet var ett hartgesystem gjorde inte direkt saken bättre.
killen bor i flen och det är en liten stad.
jag har för mig att det var en kille till som hade fått en m3 vandaliserad i flen, men jag är inte säker.
min kompis m-pire här på forumet bor också i flen och han har snart ägt sin m3 i ett år utan att få den vandaliserad. men.. han har byggt värsta inbrottssäkra garaget så det är antagligen därför han har klarat sig.
Ja bor i en liten ort 5 mil norr om sthlm och har bilen parkerad på tomten hela sommarhalvåret (avställd i garage på vintern). Har inte fått en repa på bilen än och då har jag haft den i snart 1½ år.
I Stockholm så är det ju inte alls lika kul =(.

mvh larsson
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Nej, funderar själv på att sälja bilen efter två år på grund av just detta.
Inte bara vandalisering, utan folk utan hjärna som slår upp dörrarna, parkerar 3 cm bredvid bilen, "tappar" kundvagnen in i bilen...etc etc.
Det GÅR helt enkelt inte att hålla bilen fin om den inte står instängd i en glasmonter i vardsgsrummet!
Trist men sant...
/Klas
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
ja mosse de e så jä.... a sant så de finns såna idioter

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.