AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.718

Värde beg lösa däck

pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Hej,
Har letat 19" fälgar som jag behöver till mina sommardäck och hittat en uppsättning fina originalfälgar nu dock sitter det däck på dessa som inte passar min bil. Frågan är hur lätt är det att sälja en uppsättning begagnade däck:
Continental ContiSportContact5
, 225/40 R19 93V, Mönsterdjup: 5mm
Oh vad tror ni att man kan räkna med att man kan få för dem?
Jag kan få hjälp att kränga av däcken, så det är inga problem.
Beror även på ålder, men är de max 2 år så skulle jag säga 3000kr för en snabb och smidig affär.

För 4000kr så hade jag velat ha lite mer mönster.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Oj, tror du det är så pass. Trodde max 2000kr.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det är bara att testa men jag tror nog snarare 2000 kr än 3000 kr...

Det är dessutom inte riktigt "säsong" att sälja sommardäck, vilket gör det mer svårsålt även om det alltid finns folk som vill köpa till "rätt pris" - snart börjar vinterdäcksförsäljningen dra igång.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Sett mängder med däck i en storleken säljas för det priset i diverse däckgrupper på Facebook så 3000kr är inget problem om de inte är för gamla. Sen är det som sagt inte säsong för sommardäck, men ge det en chans.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Däcken var tillverkade 2013, så då får jag nog inte räkna med nåt större värde i dem.
Ska ta en titt på dem i morrn om de finns kvar så får vi se.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Säger tvärtom: Varför skulle man ens fundera på att betala 1000kr/st för gamla däck när man lätt får nya för runt 1750kr/st? Skulle själv inte ens titta åt de där däcken för mer än en femhundring st och knappt då.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Eftersom de nu var rätt gamla så räknar jag inte med mer än en 1000-lapp för alla.
Får då fina originalfälgar för max 6000kr som jag har bra däck till redan. Motsvarande uppsättning kompletta hjul hittar jag inte för under 10.000 så det blir nog bra pris ändå.
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
2000 ska du ha minst jag hade nog gett dig 3000 om jag var i behov av däck snarast.

Fick köpa nytt sprillans till bmw idag tyvär bridgedone men det blev billigast då det inte fanns begagnat för 1350. Blir kanske å byta andra däcket med om bilen beter sig konstigt.

Köpte nya barum brillantis 2 till toyota 4 st för 1500kr på däckonline ska bli kul å testa ur dessa här då dem ska tydligen har sjukt bra livslängd kanske blir på bmw med om dem håller bra annars blir det nog michelin pilot sport
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Fälgarna är 7,5x19 funkar det med 255/50-19? Blir kanske för brett för de fälgarna.
Men hög profil på däcket (SUV)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.