|
|
|
|---|---|
|
Jag sprutade hela vänster sidans dörrlister in och utvändigt med plastidip, men de höll bara typ ett år nu börjar de lossna. Fråga 1: vad är dörrlisterna i för material? Plast, alu? Fråga 2: någon som har erfarenhet av att lacka dessa? !!! OBS!!! Jag vill inte plastidippa eller vinylwrappa. !!! OBS!! | |
|
1. Har för mig att dom är gjorda i alumimium. Inget svar på din fråga, men jag hittade beg. shadowline-lister på ebay för runt 2000 spänn, det går väl nästan inom ramarna budget då nya ligger på ca 8 lax tror jag? |
|
|
Skall du lacka med färgspruta eller sprayburk? Slipa listerna först Med Sprayburk ( jag har inte använt sprayburk, jag har bara använt färgspruta ) Du behöver en Etch primer typ denna Länk Sedan någon svart färg och sedan matt eller blank klarlack beroende på hur du vill ha det. ( eller så tar du bara en matt svart färg efter Etch primern men det blir lättare repor då ) Med färgspruta Gå till ett ställe som säljer färg så vet dom vad du behöver |
|
|
Sprayburk blir de. Tror jag har aluprimer ligger i garaget åsså mattsvart fälgfärg. Nån som vet vilket material listerna är gjorda i? |
|
| Lackad aluminium. I alla fall på nyare BMWs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.