AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.910

Smorde lädret

bo
283
borka
325i Cab -10
Länk

Gräsänkling.. då river vi ut baksätet i cabben och ger det smörj! :)

Ej avtorkat, därav glansen.

/Anders

An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Om det är ett färgat standardskinn tar det åt sig "smörjet" då?
186
Göran69
520d (Lci-2) -14
Nja,har du sk "Dakotaläder" så uppstår en viss form av glans,beroende på att denna läderbehandling är " hårdbehandlad " just för att vara robust för bilbruk. Men som ALLTID: Dammsug,våttorka och smörj in. Detta gäller i allra HÖGSTA grad de som har sk Buffelläder !
bo
283
borka
325i Cab -10
Länk

Jag tycker det. Det är ett läder som sägs reflektera solstrålning bättre (20%), spec för cab då. Lädret har en ganska hård yta. Rengjorde med Autoglyms medel och smorde med läderolja från Rapide, rekommenderat av en riktig lädergubbe. (Uppsala Bilsadelmakeri)

/Anders

An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
Har creméfärgat Dakota på mina komfortstolar. De är lite missfärgade av jeans. Då skulle dessa tips få dem att se "nya" ut?
186
Göran69
520d (Lci-2) -14
@AnderZ007 Har själv " cremefärgat normal-läder... Använd dig av ljummet vatten och disktrasa ( REN ). Funkar inte detta,köp läderrengöring av välsorterad möbelhandlare. Efter detta,så smörj in lädret skonsamt,men omsorgsfullt,så blir det så mycket lättare nästa gång du får skinnet blåmärkt av jeans å andra käder... Dessutom luktar en bil som har läder & någorlunda ren invärtes,så gott.
mi
225
mikboi
F34 330i xdrive M-sport -18
Så här vart mitt dakota efter rengörning och behandling med sonax extreme luxury leather care.

Länk
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.