|
|
|
|---|---|
|
Länk Gräsänkling.. då river vi ut baksätet i cabben och ger det smörj! :) Ej avtorkat, därav glansen. /Anders | |
| Om det är ett färgat standardskinn tar det åt sig "smörjet" då? | |
|
Nja,har du sk "Dakotaläder" så uppstår en viss form av glans,beroende på att denna läderbehandling är " hårdbehandlad " just för att vara robust för bilbruk. Men som ALLTID: Dammsug,våttorka och smörj in. Detta gäller i allra HÖGSTA grad de som har sk Buffelläder ! |
|
|
Länk Jag tycker det. Det är ett läder som sägs reflektera solstrålning bättre (20%), spec för cab då. Lädret har en ganska hård yta. Rengjorde med Autoglyms medel och smorde med läderolja från Rapide, rekommenderat av en riktig lädergubbe. (Uppsala Bilsadelmakeri) /Anders |
|
| Har creméfärgat Dakota på mina komfortstolar. De är lite missfärgade av jeans. Då skulle dessa tips få dem att se "nya" ut? | |
|
@AnderZ007 Har själv " cremefärgat normal-läder... Använd dig av ljummet vatten och disktrasa ( REN ). Funkar inte detta,köp läderrengöring av välsorterad möbelhandlare. Efter detta,så smörj in lädret skonsamt,men omsorgsfullt,så blir det så mycket lättare nästa gång du får skinnet blåmärkt av jeans å andra käder... Dessutom luktar en bil som har läder & någorlunda ren invärtes,så gott. |
|
|
Så här vart mitt dakota efter rengörning och behandling med sonax extreme luxury leather care. Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.