AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.442

G30/g31 nyckel inaktiverad om den inte rörs

Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Hej har för mig att jag läste nånstans om man har comfort access och nyckeln ligger stilla kan den inst stjälas? Stämmer det med att när nyckeln ligger stilla? Och från vilken produktionsmånad? Gärna källa om det finns
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det stämmer, från 03/18 och framåt. Har ingen officiell källa, har inte hört BMW gå ut med det utan informationen kommer från diverse forum. Men det går att testa själv genom att låta nyckeln ligga och se om den funkar när den har legat still.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Äntligen lite framsteg på stöldskyddsfronten!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nic112>> Enda länkarna jag har läst är dessa, en artikel om tekniken på NyTeknik; Länk

Och en forumtråd där det finns info en bit ner: Länk

Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Wiberg

Tack, min är 2017 g31 så det är väl klrt, ska testa det iaf. Grannen fick sin v90 stulen förra veckan från uppfarten så då funderade man klart på om man kan bli av med den. Får man ok från försäkringen eller går man mycket back på om bilen bmir stulen?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nycklarna är kompatibla med äldre modeller också, så du kan åka och köpa ny nyckeln om du vill vara säker. Men det brukar ju tyvärr vara förknippat med en rätt tråkig prislapp..
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Man brukar få OK från försäkringsbolagen, men man kan tvingas realisera värdeminskningen betydligt tidigare än man planerat.
Ni
297
Nic112
Ok hur menar du då? Om man får ersättning vad en motsvarande bil kostar att köpa nu, så kan man väl köpa den på blocket och då realiserar man väl ingen förlust? Bara att man har en annan likadan bmw
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Ja, om man köper en likvärdig bil så realiserar du inte förlusten. Men om man passar på att byta upp sig tidigare än man annars tänkt sig så gör du det. Om min -16 blev stulen så vete sjutton om jag skulle köpa en ny -16...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.